Gifspuit
Moderator:Beheerders
- de lachende derde
- Contacteer:
Zijn restanten van onkruidverdelger in een gifspuit schadelijk voor mijn fiets (seals en zo)?
-
-
dat hangt af van de werkende stof die er aanwezig is.
maar als je de spuit grondig schoon maakt en goed uitspoelt dan is er niks aan de hand. maar let wel op als er voor langere tijd gif in zit (een lange periode aan een stuk) dan zou ik hem niet gebruiken, kans dat het gif dan nog aanwezig is is groot.
maar voor de zekerheid kun je de fabrikant na vragen!
gr koen.
maar als je de spuit grondig schoon maakt en goed uitspoelt dan is er niks aan de hand. maar let wel op als er voor langere tijd gif in zit (een lange periode aan een stuk) dan zou ik hem niet gebruiken, kans dat het gif dan nog aanwezig is is groot.
maar voor de zekerheid kun je de fabrikant na vragen!
gr koen.
downhill is voor de echte man =)
-
-
De meeste onkruidverdelgers zijn gemaakt om op een bepaald biologisch proces aan te ‘grijpen’ zodat een plant sterft. Ze moeten eerst door de plant worden opgenomen en daardoor is de kans erg klein dat het iets met je fiets of seals doet….het zijn namelijk geen chemisch reactieve/agressieve stoffen. Daarnaast worden ze ook nog eens erg verdund aangezien je de gifspuit met water vult (neem ik aan tenminste).
Gif blijf je trouwens wel vaak nog lang ruiken, terwijl de concentraties erg laag zijn. Als het erg agressief zou zijn, zou het immers ook wat met je plastic gifspuit doen en je seals in de spuitkop.
Gif blijf je trouwens wel vaak nog lang ruiken, terwijl de concentraties erg laag zijn. Als het erg agressief zou zijn, zou het immers ook wat met je plastic gifspuit doen en je seals in de spuitkop.