Trek Session 88 achterbrug

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jean-Pierre
Trek Session 88 achterbrug

Bericht door Jean-Pierre » di jul 12, 2011 7:51 pm

Hey,

Van af het moment dat ie uit de doos kwam, was het me al opgevallen. Alleen nu was ik een beetje lui, en heb ik er niks mee gedaan. Het zit namelijk zo, er zit een duidelijk verschil bij de bevestingspunten van de brug. Aan de ene kant kan ik mijn nagel er tussen stoppen, en aan de andere kant niet.
Het functioneert prima, vertoont geen speling of kraken.

Nu was ik het afgelopen vrijdag een beetje zat, en toen toch maar is gebeld. De gene bij Trek, die daar over gaat was op vakantie... Dus moest ik even een mailtje sturen. Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag kreeg ik daar op terug dat er lagers en spacers worden opgestuurd.
Maar wat is het probleem nu ? Wat is er gebeurd, productie foutje, lager kapot ?
Sowieso bel ik Trek morgen, maar ik ben nieuwsgierig wat er hier gezegd word.

Misschien iemand die er hier iets van af weet? Sepp?

Afbeelding
Groot : http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TC7K34H8.jpg

Sepp

Bericht door Sepp » di jul 12, 2011 9:11 pm

tussen de rocker(wit) en de achterbrug horen elk een aluminium spacer (ongeveer 1 tot 2mm dik). Wellicht, dat ze bij de assemblage er een aan de rechter kant zijn vergeten. Dat kun je zo natrekken, als je de rocker los haalt.

Sneeck

Bericht door Sneeck » di jul 12, 2011 9:28 pm

Grappig dat het jou ook opvalt. Laatste keer in winterberg een stuk of 4 88's gezien met exact hetzelfde "probleem". Sprak 1 jongen nog aan dat mogelijk z'n bout los kon zitten maar dat interesseerde hem weinig volgens mij. Zolang alle lagers mooi vrij lopen is er niks aan de hand lijkt me? Een extra spacer ertussen stouwen zou ik niet aan beginnen, dan wrik je de hele boel uit z'n verband(hoe klein dan ook) wat de levensduur van de lagers zal beïnvloeden.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » wo jul 13, 2011 5:29 pm

Sepp schreef:tussen de rocker(wit) en de achterbrug horen elk een aluminium spacer (ongeveer 1 tot 2mm dik). Wellicht, dat ze bij de assemblage er een aan de rechter kant zijn vergeten. Dat kun je zo natrekken, als je de rocker los haalt.
Bedankt.
Klopt precies wat je zegt. Vandaag nog even wat contact gehad, en precies wat jij omschrijft bleek ook het geval. Foutje! Morgen komen er nieuwe lagers en spacers binnen.

Wel raar dat het bij meerdere zo is.

Nogmaals bedankt!

Plaats reactie