Ik vroeg me af het mogelijk is om een gepoedercoat frame te bestickeren en vervolgens te (laten) vernissen. Zo nee, waarom niet? Zo ja, moet er behandeld worden? Opschuren o.i.d. Ik heb begrepen dat 2k vernis met UV filter het beste is.
En weet iemand of stickers door blanke lak aangetast kunnen worden?
Bedankt voor de hulp!
Gepoedercoat frame bestickeren en vernissen
Moderator:Beheerders
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Ja dat kan, de poedercoat krijgt hierdoor zelfs een diepere glans.
En 2K polyurethaan lak met uv filter is hier uiterst geschikt voor.
Het geheel matteren met waterproof schuurpapier ( min. Korrel 800) het geheel goed ontvetten met isomethylalcahol (pas op met agressieve ontvetters) dan de stickers plakken ( hoe dunner de sticker des te beter).
De eerste laag blanke lak heel dun aanbrengen ( zogeheten pick laag) zodat de sticker niet ineens verzadigd wordt met oplosser uit de lak en loslaat of opkrult.
Dan (na ongeveer 15 min.) weer een dunne kruislaag spuiten en na weer 15min. Een mooie volle eindlaag spuiten, en voila!
En 2K polyurethaan lak met uv filter is hier uiterst geschikt voor.
Het geheel matteren met waterproof schuurpapier ( min. Korrel 800) het geheel goed ontvetten met isomethylalcahol (pas op met agressieve ontvetters) dan de stickers plakken ( hoe dunner de sticker des te beter).
De eerste laag blanke lak heel dun aanbrengen ( zogeheten pick laag) zodat de sticker niet ineens verzadigd wordt met oplosser uit de lak en loslaat of opkrult.
Dan (na ongeveer 15 min.) weer een dunne kruislaag spuiten en na weer 15min. Een mooie volle eindlaag spuiten, en voila!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----