Lekkende manitou sherman flick?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
pablow
Lekkende manitou sherman flick?

Bericht door pablow » za jun 05, 2010 5:46 pm

boe=]
zoals in de titel vermeld heb ik dus volgens mij een lekke voorvork. Als je hem inveert veert hij zeg maar niet helemaal uit, er blijft zo bijna een cm achter die pas naar buiten komt als je aan echt aan de vork trekt. Verder is hij plotseling een stuk slapper en volgens mij komt er bij de rebound olie naar buiten... (of in ieder geval, het zag er daar uit alsof iemand er een hoop wd40 op had gespoten, en ik denk eigenlijk niet dat ik zo scheef me ketting smeer :p). En hij loopt zeg maar niet soepel, of in ieder geval, hij klinkt niet echt soepel, alsof er te weinig olie in zit ofzo.
De rebound zit aan dezelfde kant als de tpc-cartridge, ik weet niet of het daar iets te maken mee zou kunnen hebben?
Gewoon een servicebeurtje nodig of is het iets anders?
Afbeelding plaatje van de voorvork, het blauwe wieltje is de rebound.
http://www.enduroforkseals.com/sitebuil ... ck_web.pdf De enige handleiding die ik eigenlijk kon vinden, dit is wel de qr versie maar verder ziet hij er hetzelfde uit, dus ik ga er vanuit dat het van binnen ook hetzelfde is.
sorry voor de hoop tekst die jullie net moesten lezen :oops: , ik hoop heel erg dat iemand een oplossing heeft, alvast bedankt =]!

cheers
you can only be free when you have nothing to lose

New bike: UMF Hardy 2 2006

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » zo jun 06, 2010 6:24 pm

Smeer jij je ketting met WD40 ?
Je beseft toch dat dit het compleet tegenovergestelde effect geeft . . .
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

pablow

Bericht door pablow » zo jun 06, 2010 11:14 pm

tuurlijk niet!, daar is heel wat beter spul voor uitgevonden=]. Het was eigenlijk gewoon om een idee te geven wat er zeg maar voor soort van spul zat. Leek het meest op wd40 ofzo vond ik eigenlijk, of gewoon sowieso op olie...
you can only be free when you have nothing to lose

New bike: UMF Hardy 2 2006

Plaats reactie