Al dat gepraat over pinnen en duwen is niet zo duidelijk. Je foto ook niet trouwens. Zet er maar twee bij ofzo van hoe je het stukje gereedschap gebruikt.
De ring met het buiten schroefdraad schroef je in je crank en wel zo ver als mogelijk dat er zoveel mogelijk contact is. Als het goed is moet je bijna geen buiten draad meer zien. Meet even na hoe ver ie erin gedraaid is. Als ie niet verder kan eerst het binnenste gedeelte (wat tegen je BB as drukt) eruit draaien. Gezien je reactie heb je dat ook gedaan.
hier een foto-tje van het het type wat ik gebruik:
http://www.m-gineering.nl/cranktr.jpg
Met buitenschriefdraaf bedoel in het draad wat je links ziet. Met het binnenste gedeelte bedoel ik de grote bout die van rechts naar links erdoorheen zit.
En daarna is het idd erg veel kracht zetten. Die dingen kunnen gewoon verschrikkelijk vast zitten. Vooral als ze vastgezet zijn door een gorilla. Als het mij echt niet lukt zet ik er spanning op en geef ik een goede hamerslag tegen de crank. Vaak schiet ie dan los.
Als het schriefdraad van de crank beschadigd is omdat je de trekker niet ver genoeg in je crank hebt geschroefd moet je op zoek gaan naar een pulleytrekker met twee armen. Die grijpen aan aan de buitenlkant van de crank. Warmstoken wil ook nog wel eens helpen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.