Slotje aub

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Tuup J
Slotje aub

Bericht door Tuup J » ma mei 24, 2010 11:09 pm

Hey,

heeft iemand van deze spring calculator al gebruik gemaakt en kan diegene me vertellen hoe nauwkeurig die is?

En misschien kan iemand mij zo ook wel helpen.

Heb een nieuwe bike (frame) gekocht, dhx 5.0 demper erin, 241 inbouwlengte, 76 mm stroke (3.0 inch).

Wil daar een nieuwe ti spring in en heb een sag van 30/35% nodig, dan kom ik uit, dat als ik op mijn bike ga zitten mijn eye to eye van 241mm naar 218mm, 30% sag gerekend, 215mm eye to eye met 35% sag, moet gaan.

Nu heb ik er al een 400 sterkte ti veer in gehad en dan word mijn eye to eye 222, als ik er een 350 sterkte veer in zet, zal ik dan rond die 218mm uitkomen? Of zal ik voor een 300 veer moeten gaan?

Volgens de tftuned site zal een 300 sterkte veer goed voor mij moeten zijn, 33% sag gerekend via tftuned site.

Zit zelf sterk te twijfelen.

Het is ook nog zo dat als ik op de bike ga zitten mijn volle gewicht op het zadel rust, nog geen cranks,pedalen en stuur erop. Dus als dat erop zit, zal mijn gewicht ook nog wat verdeeld worden.
Life begins at the end of your comfortzone.

Plaats reactie