Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.
Moderator:Beheerders
-
Oscarito
FSA pig dh pro
Bericht
door Oscarito » do dec 17, 2009 10:44 pm
Ik heb mijn pig balhoofd op mijn race cruiser vervangen door een fsa pig dh pro.
Alleen vraag ik me af of die baseplate moet gebruiken bij dit soort vork of kan ik die er tussen uit laten.
Want met die vorige balhoofd kwam de vork platform zo goed als tegen de onderste cup(met de baseplate ertussen).
Met de nieuwe headset zit er een spatie tussen (zie foto ,foto is met baseplate er tussen).

Laatst gewijzigd door
Oscarito op vr dec 18, 2009 10:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jean-Pierre
Bericht
door Jean-Pierre » vr dec 18, 2009 10:17 am
Nu moet je hem er ook tussen stoppen, anders gaat het mis. En dat is al goed te zien op de foto.
De baseplate is er niet voor niets

!
-
Oscarito
Bericht
door Oscarito » vr dec 18, 2009 10:46 am
Stillridingbmx schreef:Nu moet je hem er ook tussen stoppen, anders gaat het mis. En dat is al goed te zien op de foto.
De baseplate is er niet voor niets

!
foto is juist met baseplate er tussen
-
mixer - Berichten:348
Bericht
door mixer » vr dec 18, 2009 11:15 am
Heb je de baseplate mee vervangen? Zoniet vervang die maar snel door de nieuwe. Als ik mij niet vergis is een gewone pig met losse knikkertjes en the pig pro met sealed bearings...
-
Oscarito
Bericht
door Oscarito » vr dec 18, 2009 11:33 am
mixer schreef:Heb je de baseplate mee vervangen? Zoniet vervang die maar snel door de nieuwe. Als ik mij niet vergis is een gewone pig met losse knikkertjes en the pig pro met sealed bearings...
voor alle duidelijkheid de foto is met de nieuw headset, de dh pro met nieuwe baseplate die zit er ook tussen op de foto. alleen vind ik het raar lijken met die spatie ertussen. en dat had ik namelijk niet met de oude ,de gewone pig
-
thomasmb - Berichten:2007
-
Contacteer:
Bericht
door thomasmb » vr dec 18, 2009 1:30 pm
Oscarito schreef:mixer schreef:Heb je de baseplate mee vervangen? Zoniet vervang die maar snel door de nieuwe. Als ik mij niet vergis is een gewone pig met losse knikkertjes en the pig pro met sealed bearings...
voor alle duidelijkheid de foto is met de nieuw headset, de dh pro met nieuwe baseplate die zit er ook tussen op de foto. alleen vind ik het raar lijken met die spatie ertussen. en dat had ik namelijk niet met de oude ,de gewone pig
Ik zie geen spatie hoor , is gewoon je baseplate die conisch loopt.
Grtz
-
cyberhawk
-
Contacteer:
Bericht
door cyberhawk » vr dec 18, 2009 2:24 pm
indeed...

-
hubertje - Berichten:1262
Bericht
door hubertje » vr dec 18, 2009 2:32 pm
Je hebt gewoon een rare vork met een schoteltje drop.
-
Lurker - Berichten:38
Bericht
door Lurker » vr dec 18, 2009 3:03 pm
Hoi,
Ik weet niet hoe dik de baseplate vanaf het vlakke stuk tot aan de bovenkant is,
maar wellicht is 't een idee om de baseplate te vlakken tot dat deze in het geheel vlak op de vorkkroon ligt.
Lijkt mij persoonlijk te veel werk om het goed te doen;
dan zou ik kiezen voor een ander balhoofdstel.
Dit kan dus alleen wanneer de baseplate genoeg vlees overhoudt en het gaat om een balhoofdstel welke
bedoeld is voor DH bikes.. dus ik geef 't een goede kans.
Verder zal het technisch niet veel uitmaken.
-
Oscarito
Bericht
door Oscarito » vr dec 18, 2009 3:22 pm
bedankt voor de reps,
baseplate loopt inderdaad conisch en daardoor krijg ik die ruimte,met de "spatie er tussen" bedoelde ik de ruimte tussen de vorkplatform en mijn onderkant van mijn lower cup met de baseplate ertussen. voor de rest is ie goed alleen lijkt het raar.

-
Oscarito
Bericht
door Oscarito » vr dec 18, 2009 3:26 pm
Lurker schreef:Hoi,
Ik weet niet hoe dik de baseplate vanaf het vlakke stuk tot aan de bovenkant is,
maar wellicht is 't een idee om de baseplate te vlakken tot dat deze in het geheel vlak op de vorkkroon ligt.
Dit kan dus alleen wanneer de baseplate genoeg vlees overhoudt en het gaat om een balhoofdstel welke
kan inderdaad ook afvlakken maar daar ga ik niet aan beginnen,en nieuw balhoofd ga ik ook niet kopen heb die net binnen.heb die gekocht omdat ik met die andere iedere keer veel zand er tussen had
-
thomasmb - Berichten:2007
-
Contacteer:
Bericht
door thomasmb » za dec 19, 2009 12:51 pm
Oscarito schreef:Lurker schreef:Hoi,
kan inderdaad ook afvlakken maar daar ga ik niet aan beginnen,en nieuw balhoofd ga ik ook niet kopen heb die net binnen.heb die gekocht omdat ik met die andere iedere keer veel zand er tussen had
Zeker niet beginnen afvlakken en heel die zooi , het ziet er een beetje gaar uit op die foto maar who gives a fuck , zolang het maar werkt !
Grtz
-
Lurker - Berichten:38
Bericht
door Lurker » za dec 19, 2009 1:39 pm
Het was dan ook alleen maar een optie,
ikzelf zou d'r alleen aan beginnen als het een meerwaarde heeft.
Dit kan bijv. zijn dat wanneer de onderste cup beter aansluit op de
kroon er minder vuil binnen kan dringen.
Echter, dit is al een behoorlijk mooi balhoofdstel,
ik zou d'r vanuit gaan dat de afdichting gewoon goed is.