Boxxer 2010

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Gebruikersavatar
schnitzer
Berichten:1275
Lid geworden op:ma nov 07, 2005 7:00 pm
Locatie:Antwerpen
Boxxer 2010

Bericht door schnitzer » za sep 12, 2009 8:59 am

Dus ja iederen zal wel de gekende problemen hebben met zijn 2010 boxxer.
Ik dus ook, heb mijn boxxer eind mei gekocht. Na een weekendje lac blanc, heb ik gemerkt dat er geen smeerolie in zat.Dus uitelkaar er mee, demper+smeerolie vervangen en drop stop ingekort. Dan een paar keer met gaan bike,en alles was inorde.
Ik gisteren naar willingen,en begint die olie telekken aan de upper seal non-drive side.
Dit is de kant waar ze zeggen dat er 40Ml olie in moet,andere kant is maar 10ml.
Zou dit nu teveel olie zijn ofwa?
Dus zijn er mensen die dit probleem ook hebben?

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Bericht door DESL » zo sep 13, 2009 9:27 am

Gaat 't hier om de race, team of wc versie?

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » zo sep 13, 2009 9:59 am

je seals zijn stuk. Mijn boxxer is is z'n coating reeds kwijt op die poot.

Gebruikersavatar
schnitzer
Berichten:1275
Lid geworden op:ma nov 07, 2005 7:00 pm
Locatie:Antwerpen

Bericht door schnitzer » zo sep 13, 2009 7:09 pm

DESL schreef:Gaat 't hier om de race, team of wc versie?
Denk dat het niet uitmaakt welke van de 3,maar het is een Team.

thomasmb
Berichten:2007
Lid geworden op:di mei 16, 2006 10:09 pm
Locatie:Lichtaart, België
Contacteer:

Bericht door thomasmb » ma sep 14, 2009 12:23 pm

Mijn Boxxer ( race ) steekt ookal bij AGU binnen. Was iets losgekomen in de motion control cardridge !
Ben nu al 3weke aan het wachten en nog altijd geen nieuws ! :cry:
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma sep 14, 2009 12:45 pm

leuk he nieuwe producten ..? :|

sorry 2 say.. your the test pilots...

maat van me wou ook een nieuwe boxxer...

maar als hij allemaal leest wat ermee gebeurd ...

dan hoef je m niet meer..

boxxer 2010 is nog erger dan marz. na 2007 ? :ban:

kan je niet bij de consumenten bond aankloppen ??

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » ma sep 14, 2009 1:09 pm

Men boxxer wc 2010 stond bij AGU ruim 2 maanden :cry: en er waren nogal veel dingen die fout waren voordat de vork naar de lbs werdt verzonden.

- defecte Mission control DH
- defecte high/low speed rebound
- kapotte keringen/O ringen
- geen olie

De hele vork moest naar de RS fabriek waar alles van top tot teen moest vervangen en gerepareerd met nieuwe onderdelen.Vork werkt nu perfect
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Bericht door DESL » ma sep 14, 2009 5:10 pm

schnitzer schreef:
DESL schreef:Gaat 't hier om de race, team of wc versie?
Denk dat het niet uitmaakt welke van de 3,maar het is een Team.
De Team, coil met drop stop(non drive side) nop in de upper en 40ml in de lower.

De WC, solo air met vol. adj.(non drive side) 5ml in de upper en 10ml in de lower.

Denk dat het wel degelijk wat uitmaakt dus.

Snorro
Berichten:182
Lid geworden op:za feb 25, 2006 3:32 pm

Bericht door Snorro » ma sep 14, 2009 8:37 pm

Ik denk dat ik nog een jaartje met het oude model blijf rijden...
Sponsored by:
Fassie's Airco Service
Fassie's Car Electronics

Djamgils
Berichten:1244
Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr sep 18, 2009 9:48 pm

vaak zijn de seals niet kapot maar hebben ze gewoon wat vet nodig.
Tussen de dust wiper en oil seal moet je een flinke dot slick honey oid doen. zowieso moesten de oude, en naar het blijkt de nieuwe regelmatig geserviced worden.

Dit is weliswaar een oude boxxer maar met een likje vet gaat ie weer een paar weekenden mee.
Afbeelding

divere rules
Berichten:1148
Lid geworden op:ma mei 24, 2004 8:17 pm
Locatie:lisse

Bericht door divere rules » vr okt 02, 2009 2:53 pm

ben ik ff blij met me 2009 888 ata 8)

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » do okt 08, 2009 9:12 pm

ik moet €230 betalen. Geen garantie... Reeds 6 weken weg.

Bij deze m'n laatste RockShox.

Djamgils
Berichten:1244
Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr okt 09, 2009 2:52 pm

wat waren bij jou dan de problemen chmod?
Er zijn een aantal upgrade onderdelen beschikbaar die free of charge gemonteerd zouden moeten worden. Zoals een nieuwe rebound assembly als ik het mij goed herinner. Hier is er wat info over http://www.youtube.com/watch?v=p9Xd4BQ2ghE

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » vr okt 09, 2009 6:43 pm

eerst geen olie natuurlijk. Enkele dagen later kwam de coating van de linkerpoot er af.

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » vr okt 09, 2009 11:21 pm

Chmod schreef:eerst geen olie natuurlijk. Enkele dagen later kwam de coating van de linkerpoot er af.
En dat gaat 230 euro kosten :shock: :shock:
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Bericht door DESL » za okt 10, 2009 9:38 am

Als ik dit topic (en vele op 't net) zo eens gade sla dan was m'n 888 nog niet zo'n slechte keuze zie ik 8)
Damn wat een hoop bullshit rond die vork.

Maar desalniettemin hoop ik dat het voor de gedupeerden goed komt!

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » za okt 10, 2009 9:58 am

888 heeft evenveel problemen. Alleen zijn die in het begin niet zichtbaar. Maat van me is al meer dan 3 maanden kwijt door problemen met z'n 888.

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Bericht door DESL » za okt 10, 2009 10:36 am

Chmod schreef:888 heeft evenveel problemen. Alleen zijn die in het begin niet zichtbaar. Maat van me is al meer dan 3 maanden kwijt door problemen met z'n 888.
Heb nog niet gehoord van 888's zonder olie.
En wanneer zouden die "problemen" dan zichtbaar moeten zijn, heb de mijne al ruim een jaar :?

Djamgils
Berichten:1244
Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door Djamgils » za okt 10, 2009 2:00 pm

chmod, ik heb natuurlijk die stanchion van jou niet gezien. Maar waardoor is die coating eraf gegaan (of gesleten?). ze hebben al jaren ervaring met het maken van die coating dus het lijkt me geen 2010 specifiek probleem.
wanneer hij eraf is gesleten door gebrek aan smering zou je kunnen stellen dat het aan het onderhoud ligt. Maar het is natuurlijk wel een klote streek als er zoveel bekende problemen zijn en ze dit niet ff meenemen onder garantie.

Waar het voor mij op lijkt is dat er met de 2010 boxxer mechanisch gezien niet veel mis mee is. Probleem is echter wel dat hij geleverd wordt met te weinig of geen olie. En de demontage is iets anders dan de oude boxxer. Hierdoor hebben een aantal mensen hun rebound cartridge naar de klote geholpen.
Er zijn ook genoeg mensen die zonder problemen met de 2010 boxxer rondrijden.

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » ma okt 12, 2009 7:56 am

Door heel even te rijden zonder olie heb ik de dichting wat stuk gedaan. Hierdoor lekte die poot. Uit zekerheid heb ik de vork elke dag na het rijden een service gegeven. Dus hier kan het niet echt aan liggen.

Bij sram steken ze het op een crash...

Momenteel is de productie van de 2010 boxxer ook stilgezet. De rebound cartouches scheuren open. Ze is alles behalve mechanisch in orde.

thomasmb
Berichten:2007
Lid geworden op:di mei 16, 2006 10:09 pm
Locatie:Lichtaart, België
Contacteer:

Bericht door thomasmb » ma okt 12, 2009 4:49 pm

Men '10 Boxxer race binne na 7 weken weg te zijn.
Ze hebben hem 2x verloren , onderdelen die niet aankwamen , etc.
Complete dempingscardridge vervangen , seals , bushings , etc.
== 0 €
Hopen dat ze nu iets of wat werkt !

Totem 1 maand kwijt geweest ( samen met boxxer opgestuurd ).
Zelfde verhaal als hier boven alleen 1 klein detail :
220€
Was nog binnen garantie maar volgens hen door fout gebruik/service :?

F*ck AGU en Rock Shox , volgende X een fox eronder.

Nog een vraagje aan de boxxer '10 eigenaar :

Gaat hij een pak stugger als de pré 2010 of ligt dit aan mij.
Ik rij met een soft veer in de '10 en in de '09. De '09 is super plush , alles wat ik wil. Bij de 2010 haal ik amper 30 % sag en dan nog wordt hij zeer stug naar het einde toe...
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » wo okt 14, 2009 4:24 pm

Dat sprak me net aan bij de 2010. Wat mee compressie, wat minder snel door z'n veerweg. Bij een Bos is dit nog veel feller, I love it!

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » vr okt 16, 2009 1:49 pm

Na veel zagen en klagen bij de invoerder gaan ze het dan toch onder garantie oplossen...

Dan toch weer gelukkig! :)

Djamgils
Berichten:1244
Lid geworden op:wo apr 06, 2005 9:55 pm
Locatie:Breda
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr okt 16, 2009 7:58 pm

bij mijn weten is de boxxer nog gewoon in productie en scheuren de rebound dempers niet open. Er is echter wel een aangepaste rebound cartridge uitgebracht omdat de adjusters te makkelijk kapot gingen.

maar hoe dan ook ben ik voorlopig nog tevreden met mijn oude boxxer met BOS cartridge.

Gebruikersavatar
schnitzer
Berichten:1275
Lid geworden op:ma nov 07, 2005 7:00 pm
Locatie:Antwerpen

Bericht door schnitzer » za okt 31, 2009 6:09 pm


Plaats reactie