Boxxer 2010
Moderator:Beheerders
Dus ja iederen zal wel de gekende problemen hebben met zijn 2010 boxxer.
Ik dus ook, heb mijn boxxer eind mei gekocht. Na een weekendje lac blanc, heb ik gemerkt dat er geen smeerolie in zat.Dus uitelkaar er mee, demper+smeerolie vervangen en drop stop ingekort. Dan een paar keer met gaan bike,en alles was inorde.
Ik gisteren naar willingen,en begint die olie telekken aan de upper seal non-drive side.
Dit is de kant waar ze zeggen dat er 40Ml olie in moet,andere kant is maar 10ml.
Zou dit nu teveel olie zijn ofwa?
Dus zijn er mensen die dit probleem ook hebben?
Ik dus ook, heb mijn boxxer eind mei gekocht. Na een weekendje lac blanc, heb ik gemerkt dat er geen smeerolie in zat.Dus uitelkaar er mee, demper+smeerolie vervangen en drop stop ingekort. Dan een paar keer met gaan bike,en alles was inorde.
Ik gisteren naar willingen,en begint die olie telekken aan de upper seal non-drive side.
Dit is de kant waar ze zeggen dat er 40Ml olie in moet,andere kant is maar 10ml.
Zou dit nu teveel olie zijn ofwa?
Dus zijn er mensen die dit probleem ook hebben?
Men boxxer wc 2010 stond bij AGU ruim 2 maanden
en er waren nogal veel dingen die fout waren voordat de vork naar de lbs werdt verzonden.
- defecte Mission control DH
- defecte high/low speed rebound
- kapotte keringen/O ringen
- geen olie
De hele vork moest naar de RS fabriek waar alles van top tot teen moest vervangen en gerepareerd met nieuwe onderdelen.Vork werkt nu perfect

- defecte Mission control DH
- defecte high/low speed rebound
- kapotte keringen/O ringen
- geen olie
De hele vork moest naar de RS fabriek waar alles van top tot teen moest vervangen en gerepareerd met nieuwe onderdelen.Vork werkt nu perfect
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
De Team, coil met drop stop(non drive side) nop in de upper en 40ml in de lower.schnitzer schreef:Denk dat het niet uitmaakt welke van de 3,maar het is een Team.DESL schreef:Gaat 't hier om de race, team of wc versie?
De WC, solo air met vol. adj.(non drive side) 5ml in de upper en 10ml in de lower.
Denk dat het wel degelijk wat uitmaakt dus.
vaak zijn de seals niet kapot maar hebben ze gewoon wat vet nodig.
Tussen de dust wiper en oil seal moet je een flinke dot slick honey oid doen. zowieso moesten de oude, en naar het blijkt de nieuwe regelmatig geserviced worden.
Dit is weliswaar een oude boxxer maar met een likje vet gaat ie weer een paar weekenden mee.

Tussen de dust wiper en oil seal moet je een flinke dot slick honey oid doen. zowieso moesten de oude, en naar het blijkt de nieuwe regelmatig geserviced worden.
Dit is weliswaar een oude boxxer maar met een likje vet gaat ie weer een paar weekenden mee.

-
wat waren bij jou dan de problemen chmod?
Er zijn een aantal upgrade onderdelen beschikbaar die free of charge gemonteerd zouden moeten worden. Zoals een nieuwe rebound assembly als ik het mij goed herinner. Hier is er wat info over http://www.youtube.com/watch?v=p9Xd4BQ2ghE
Er zijn een aantal upgrade onderdelen beschikbaar die free of charge gemonteerd zouden moeten worden. Zoals een nieuwe rebound assembly als ik het mij goed herinner. Hier is er wat info over http://www.youtube.com/watch?v=p9Xd4BQ2ghE
chmod, ik heb natuurlijk die stanchion van jou niet gezien. Maar waardoor is die coating eraf gegaan (of gesleten?). ze hebben al jaren ervaring met het maken van die coating dus het lijkt me geen 2010 specifiek probleem.
wanneer hij eraf is gesleten door gebrek aan smering zou je kunnen stellen dat het aan het onderhoud ligt. Maar het is natuurlijk wel een klote streek als er zoveel bekende problemen zijn en ze dit niet ff meenemen onder garantie.
Waar het voor mij op lijkt is dat er met de 2010 boxxer mechanisch gezien niet veel mis mee is. Probleem is echter wel dat hij geleverd wordt met te weinig of geen olie. En de demontage is iets anders dan de oude boxxer. Hierdoor hebben een aantal mensen hun rebound cartridge naar de klote geholpen.
Er zijn ook genoeg mensen die zonder problemen met de 2010 boxxer rondrijden.
wanneer hij eraf is gesleten door gebrek aan smering zou je kunnen stellen dat het aan het onderhoud ligt. Maar het is natuurlijk wel een klote streek als er zoveel bekende problemen zijn en ze dit niet ff meenemen onder garantie.
Waar het voor mij op lijkt is dat er met de 2010 boxxer mechanisch gezien niet veel mis mee is. Probleem is echter wel dat hij geleverd wordt met te weinig of geen olie. En de demontage is iets anders dan de oude boxxer. Hierdoor hebben een aantal mensen hun rebound cartridge naar de klote geholpen.
Er zijn ook genoeg mensen die zonder problemen met de 2010 boxxer rondrijden.
Door heel even te rijden zonder olie heb ik de dichting wat stuk gedaan. Hierdoor lekte die poot. Uit zekerheid heb ik de vork elke dag na het rijden een service gegeven. Dus hier kan het niet echt aan liggen.
Bij sram steken ze het op een crash...
Momenteel is de productie van de 2010 boxxer ook stilgezet. De rebound cartouches scheuren open. Ze is alles behalve mechanisch in orde.
Bij sram steken ze het op een crash...
Momenteel is de productie van de 2010 boxxer ook stilgezet. De rebound cartouches scheuren open. Ze is alles behalve mechanisch in orde.
-
- Contacteer:
Men '10 Boxxer race binne na 7 weken weg te zijn.
Ze hebben hem 2x verloren , onderdelen die niet aankwamen , etc.
Complete dempingscardridge vervangen , seals , bushings , etc.
== 0 €
Hopen dat ze nu iets of wat werkt !
Totem 1 maand kwijt geweest ( samen met boxxer opgestuurd ).
Zelfde verhaal als hier boven alleen 1 klein detail :
220€
Was nog binnen garantie maar volgens hen door fout gebruik/service
F*ck AGU en Rock Shox , volgende X een fox eronder.
Nog een vraagje aan de boxxer '10 eigenaar :
Gaat hij een pak stugger als de pré 2010 of ligt dit aan mij.
Ik rij met een soft veer in de '10 en in de '09. De '09 is super plush , alles wat ik wil. Bij de 2010 haal ik amper 30 % sag en dan nog wordt hij zeer stug naar het einde toe...
Ze hebben hem 2x verloren , onderdelen die niet aankwamen , etc.
Complete dempingscardridge vervangen , seals , bushings , etc.
== 0 €
Hopen dat ze nu iets of wat werkt !
Totem 1 maand kwijt geweest ( samen met boxxer opgestuurd ).
Zelfde verhaal als hier boven alleen 1 klein detail :
220€
Was nog binnen garantie maar volgens hen door fout gebruik/service

F*ck AGU en Rock Shox , volgende X een fox eronder.
Nog een vraagje aan de boxxer '10 eigenaar :
Gaat hij een pak stugger als de pré 2010 of ligt dit aan mij.
Ik rij met een soft veer in de '10 en in de '09. De '09 is super plush , alles wat ik wil. Bij de 2010 haal ik amper 30 % sag en dan nog wordt hij zeer stug naar het einde toe...