achterderailleur schakelt niet

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Patrickn
achterderailleur schakelt niet

Bericht door Patrickn » wo jun 10, 2009 3:18 pm

Beste mensen,

Ik heb mijn fiets opnieuw opgebouwd. Nu wil mijn achterderailleur niet meer schakelen.

Ik dacht eerst dat het kwam door een te strakke ketting omdat ik nu een chainguide gemonteerd heb. Ketting was toch al niet meer 100% dus gelijk de ketting vervangen. Dit heeft het probleem niet verholpen.

Ik heb de derailleur gemonteerd door de ketting op het grootste blad te leggen en de kabel strak te trekken en vast te zetten. Inmiddels heb ik het omgekeerde ook geprobeerd: ketting op kleinste blad en vervolgens vastzetten (stelschroef)
Uiteraard bevindt de shifter zich in de juiste stand voor grootste of kleine blad.

Kan het liggen aan de binnenkabel? Bij het demonteren is 1 staaldraadje losgekomen. Deze heb ik vervolgens tot helemaal bovenaan afgedraaid en weggeknipt of kan nog iets anders de oorzaak van het niet willen schakelen zijn?

Groeten Patrick

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo jun 10, 2009 3:29 pm

de derailleur zal zonder kabelspanning op het hoogste of laagste tandblad uitlijnen. Zet de shifter dan ook in dezelfde hoogste of laagste versnelling, dan kabel aantrekken en vastdraaien.

Patrickn

Bericht door Patrickn » wo jun 10, 2009 3:36 pm

Dat heb ik gedaan maar hij schakelt dus niet. Vorige keer was het zo simpel als het lijkt, wat er nu misgaat ontgaat me even

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jun 10, 2009 3:45 pm

maak eens een foto van hoe je de derailleur aangesloten hebt... waarschijnlijk is dan meer te zien.

Patrickn

Bericht door Patrickn » wo jun 10, 2009 5:47 pm

nieuwe binnenkabel heeft het probleem opgelost`1

divere rules

Bericht door divere rules » do jun 11, 2009 4:04 pm

:lol:

Plaats reactie