balhoofd problemen
Moderator:Beheerders
hallo
ik heb een Cube Drop Zone frame gekocht(semi integrated lagers)
nu krijg ik echter de speling tussen mijn vork en frame echt niet weg gewerkt.
ik heb of speling of ik kan men stuur niet meer draaien.
kan het zijn dat ik shims nodig heb om de ruimte tussen die " afdekplaat"(tussen je bovenste lager en je stem) en de plastieke schuine spacer te verkleinen?
die "afdekplaat" die ik heb heeft aan de rand een verhoging... daarom dat ik aan shims dacht. of gebruik ik de foute "afdekplaat" en welke moet ik dan hebben?
x Cé
ik heb een Cube Drop Zone frame gekocht(semi integrated lagers)
nu krijg ik echter de speling tussen mijn vork en frame echt niet weg gewerkt.
ik heb of speling of ik kan men stuur niet meer draaien.
kan het zijn dat ik shims nodig heb om de ruimte tussen die " afdekplaat"(tussen je bovenste lager en je stem) en de plastieke schuine spacer te verkleinen?
die "afdekplaat" die ik heb heeft aan de rand een verhoging... daarom dat ik aan shims dacht. of gebruik ik de foute "afdekplaat" en welke moet ik dan hebben?
x Cé
Laatst gewijzigd door spiesbok op do mei 21, 2009 6:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Santa Cruz Heckler & Jackal, Cannondale F900
- didadunlop
Waarschijnlijk bedoel je de klemwig welke bedoeld is om je lagers op voorspanning te zetten.tis niet echt een spacer , maar zo een schuin lopende cirkel met en opening, die dient om meer/minder druk op de rollagers de brengen
Die plastieken schuine spacer heb je nodig omdat je anders geen voorspanning op je lagers kan zetten.
Het kan zo zijn dat er tussen de schuine spacer en je afdekplaat een spacer moet zetten. Dit omdat anders de afdekplaat op je frame aanloopt (vandaar ook dat je je stuur niet kan draaien als je hem goed vast zet).
Idd foto's doen wonderen. En wel goede foto's van de volgorde hoe alles in mekaar zit oid.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Die schuine spacer is een klemwig om de steunring voor het bovenste lager spelingvrij op de binnenbalhoofdbuis te kunnen zetten, ook al wijkt die buis wat af in diameter.spiesbok schreef:tis niet echt een spacer , maar zo een schuin lopende cirkel met en opening, die dient om meer/minder druk op de rollagers de brengen
Maar als je het over een spacer hebt: heb je wel de steunring waar die conische ring in moet vallen?
Als een balhoofstel van speling direkt overgaat op klemvast ben je meestal iets vergeten, zit er iets op de kop of zit er een afdichting oid verkeerd. Er van uitgaande dat de lagertjes het nog doen uiteraard
/Marten
de wig heb ik wel maar die staat gwn niet mee op de foto , tis wel een plastieke wig maar dat maakt niet uit neem ik aan. maar idd die ring mis ik wel. als iemand er zo een heeft...marten schreef: Ik denk dat je 2 ringen mist, een spacer en de wig die het werk doet.
hartelijk dank vr alle info en hulp
x Cé
Santa Cruz Heckler & Jackal, Cannondale F900
- didadunlop
Ach end aarom is een mooie overzichtfoto van hoe het nu in mekaar zit wel handig.
Bijvoorbeeld van links naar rechts alle onderdelen die je eraf haalt na je stuurpen.
Alleen een foto van een onderdeel zegt helemaal niks.
Bijvoorbeeld van links naar rechts alle onderdelen die je eraf haalt na je stuurpen.
Alleen een foto van een onderdeel zegt helemaal niks.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.