heey mensen,
heb net me oliekeeringen vervangen van me vork, alleen hoorde dat er altijd een laagje ''lithium vrij'' vet op word gesmeerd.....
wat voor vet is dit, en waar kan ik het krijgen?
heb alle motorzaken, en winkels al gehad, maar vind niets..
wie helpt mij?
groeten robin
welke vetsoort op seals marzocchi voor montage
Moderator:Beheerders
Lithiumvet weet ik niet of dat goed is.
RSP Ultraslick verkoopt de betere mtb-zaak wel en dat is speciaal voor seals.
Daarnaast doet Marzocchi zelf ook al wat vet op de oilseals (aan de binnenkant) dat kun je ook nog een beetje op de buitenkant smeren.
Zelf heb ik nog een tube vet van Manitou staan die ik gebruik voor het monteren van seals. De naam ben ik ff kwijt, maar ook zeer fijn spul, wat ook bij Manitou dealers te krijgen moet zijn.
Ik zou zeggen: (nu je alles toch al vervangen hebt) beetje siliconenspray op de afdichting van de dustseals spuiten, paar keer inveren, afvegen en gewoon rijden. Belangrijkste is dat er olie in die vork zit
.
RSP Ultraslick verkoopt de betere mtb-zaak wel en dat is speciaal voor seals.
Daarnaast doet Marzocchi zelf ook al wat vet op de oilseals (aan de binnenkant) dat kun je ook nog een beetje op de buitenkant smeren.
Zelf heb ik nog een tube vet van Manitou staan die ik gebruik voor het monteren van seals. De naam ben ik ff kwijt, maar ook zeer fijn spul, wat ook bij Manitou dealers te krijgen moet zijn.
Ik zou zeggen: (nu je alles toch al vervangen hebt) beetje siliconenspray op de afdichting van de dustseals spuiten, paar keer inveren, afvegen en gewoon rijden. Belangrijkste is dat er olie in die vork zit