nieuwe vork ...

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
MauiForce
nieuwe vork ...

Bericht door MauiForce » di jan 29, 2008 9:27 pm

Hallo,

ik ben van plan om men DJ2 vork te vervangen door een goldlabel II 80mm. Het gaat om een specialized P2 van 2004.

Wat moet ik nu precies doen om de vork te wisselen / klaar te maken ?

groeten

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 29, 2008 9:40 pm

1. Oude vork demonteren (LET EROP DAT JE VASTLEGT WAAR ALLE ONDERDELEN UITKOMEN)
2. crown race van de oude vork verwijderen
3. vorkbuis op goede lengte zagen (speciaal gereedschap)
4. vorkkroon facen (speciaal gereedschap)
5. crown race op de nieuwe vork meppen (speciaal gereedschap)
6. E.e.a. op dezelfde wijze weer in je frame frutten

Bovenstaande als je hetzelfde balhoofd gebruikt. Als je een nieuw balhoofd pakt moet je nog meer doen en heb je nog meer specifiek gereedschap nodig.

Maar ik zou eerst eens lezen over headset basics. Want er komt een hoop bij kijken en je hebt best wel wat specifiek gereedschap nodig. Misschien gewoon naar de fietsenmaker brengen?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

MauiForce

Bericht door MauiForce » di jan 29, 2008 9:52 pm

Idd, Hier vreesde ik al voor, Ik denk dat ik beter even naar de fietsenmaker kan...

Thnx...

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 29, 2008 9:56 pm

Wat je ook kan doen is even rondvragen wie in je vriendenkring of op DP het kan. Misschien dat die het wel wil doen voor een vriendenprijsje. Maar een goede relatie met je LBS is goud waard. Alleen is hij er zo blij mee als je een ergens anders gekochte vork bij hem laat installeren?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

MauiForce

Bericht door MauiForce » di jan 29, 2008 10:09 pm

Bij mijn LSB hier in limburg durf ik zonder schaamtegevoel binnen te stappen en te vragen om het te laten doen... Hij heeft mij anders ook genoeg aan het lijntje gehouden voor componenten die hij zogezegd kon krijgen.

nog een klein vraagje, Ik heb hayes HD9 remmen met een 8" rotor vanvoor. Zijn de bevestigings beugeltjes hetzelfde of moet ik er andere bestellen ?

groeten...

Plaats reactie