Slag in schijfrem
Moderator:Beheerders
Hey mensen,
Zal vast wel ergens een onderwerp staan op dit forum, maar kon het zo gouw vinden.
Weet iemand hoe je een slag uit je rotor krijgt ?
Heb al beetje lopen kutten om hem proberen te buigen, maar dat werd er niet beter op.
Het gaat om een hayes v6 rotor.
Zal vast wel ergens een onderwerp staan op dit forum, maar kon het zo gouw vinden.
Weet iemand hoe je een slag uit je rotor krijgt ?
Heb al beetje lopen kutten om hem proberen te buigen, maar dat werd er niet beter op.
Het gaat om een hayes v6 rotor.
Dag niet gefietst, dag niet geleefd
- didadunlop
SDG heeft bij mij destijds een slag uit mn oude schijf gehaald, met ook zo'n vergelijkend tool maar dan van park tools.
Ik zal wel uitkijken met dat soort tools, straks maak je het alleen nog maar erger, en schijven zijn niet zo goedkoop
Even bij de erkende fietsenmaker langs..
Groeten,
Daan
Ik zal wel uitkijken met dat soort tools, straks maak je het alleen nog maar erger, en schijven zijn niet zo goedkoop

Even bij de erkende fietsenmaker langs..
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
-
nee, dat zou gewoon weer terugveren denk ik. Misschien zou je eens die vriezer moeten proberen idd 

live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/
http://remmiedirt.pinkbike.com/
Als je een lange (sterke) schroevendraaier werkt al prima. Dan kun je -met beleid uiteraard- zo de slag eruit duwen. Al zou je wel eens harder moeten duwen dan je zou denken.
Punt van de schroevendraaier bij de naaf, handvat zit dan boven je schijf.
Fluitje van een cent, zo heb ik al heel wat schijven weer recht kunnen krijgen.
Punt van de schroevendraaier bij de naaf, handvat zit dan boven je schijf.
Fluitje van een cent, zo heb ik al heel wat schijven weer recht kunnen krijgen.
ik doe het normaal gezien met de hand (wel met propere handschoenen aan) als de schijf niet te erg beschadigt is.... je moet er gewoon wat met je gedachten bij blijven en soms mag je wel al eens wat force op de schijf zetten... Bij ergere beschadiging de diepvriezer natuurlek...
laat iet weten als ze recht zijn
laat iet weten als ze recht zijn

Diepvriezer heeft niet geholpen
Had de schijf eerste instantie uit het wiel gehaald en op een vlakke tafel gelegt, dat was achteraf geen goed idee.
Toen heb ik de J.BL schroevendraaier methoden geprobeert, en idd het lukte vrijwel meteen, ff kijken waar die precies aanliep, schroevendraaier er achter, en klaar.
Bedankt !!! Gr Robert

Had de schijf eerste instantie uit het wiel gehaald en op een vlakke tafel gelegt, dat was achteraf geen goed idee.
Toen heb ik de J.BL schroevendraaier methoden geprobeert, en idd het lukte vrijwel meteen, ff kijken waar die precies aanliep, schroevendraaier er achter, en klaar.
Bedankt !!! Gr Robert
Dag niet gefietst, dag niet geleefd
- cyberhawk
- Contacteer:
ik denk dat je met een "floating discs" T lul ben
de alu spider geeft niet mee...
dus dan moet je echt alleen de buitenrand buigen..
ik pak altijd een baco breed vlak en goed te hanteren...
voor het grove werk dan...
daarna op een vlakke!!! HOUTEN plaat leggen boven kant en onder en ff kijken wat "omhoog" gaat staan..
dan geef ik er een paar GERICHTE EN GEDOSEERDE klappen op met een vuistje..
waar die vervormd...soms aan beide kanten en liever niet op het remvlak
dat je de schijf een klein beetje (0.25mm) in het hout slaat..precies midden in de buiging..
als het goed gaat // meezit ?
is de slag er Helemaal uit
je hoeft geen plaatwerker te zijn
maar een beetje gezond verstand helpt de situatie wel..

de alu spider geeft niet mee...
dus dan moet je echt alleen de buitenrand buigen..

ik pak altijd een baco breed vlak en goed te hanteren...
voor het grove werk dan...
daarna op een vlakke!!! HOUTEN plaat leggen boven kant en onder en ff kijken wat "omhoog" gaat staan..
dan geef ik er een paar GERICHTE EN GEDOSEERDE klappen op met een vuistje..
waar die vervormd...soms aan beide kanten en liever niet op het remvlak
dat je de schijf een klein beetje (0.25mm) in het hout slaat..precies midden in de buiging..
als het goed gaat // meezit ?
is de slag er Helemaal uit
je hoeft geen plaatwerker te zijn
maar een beetje gezond verstand helpt de situatie wel..

Ik haal de slag eruit met een Engelse sleutel.
Terwijl aan het wiel gedraaid wordt eerst goed kijken tov van de remblokjes bvb waar de schijf een slag heeft.
Vervolgens kan je de bekken van de sleutel mooi tegen de schijf aandraaien en dan lichtjes tegen de 'bult' drukken of trekken.
Met trial & error, of hoe meer tijd je er wil insteken, hoe rechter de remschijf.
Zelfde al eens met mijn stalen Surly kettingblad gedaan.
Had het ding, samen met cranks en EBB, op de grond laten vallen.
Eén helft stond 2 cm uit het vlak en met die 'Engelse sleutel methode' terug mooi recht gekregen.
Die speciale tools heb je imo helemaal niet nodig.
Terwijl aan het wiel gedraaid wordt eerst goed kijken tov van de remblokjes bvb waar de schijf een slag heeft.
Vervolgens kan je de bekken van de sleutel mooi tegen de schijf aandraaien en dan lichtjes tegen de 'bult' drukken of trekken.
Met trial & error, of hoe meer tijd je er wil insteken, hoe rechter de remschijf.
Zelfde al eens met mijn stalen Surly kettingblad gedaan.
Had het ding, samen met cranks en EBB, op de grond laten vallen.

Eén helft stond 2 cm uit het vlak en met die 'Engelse sleutel methode' terug mooi recht gekregen.
Die speciale tools heb je imo helemaal niet nodig.
Laatst gewijzigd door dickie op do dec 06, 2007 1:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
PT
je hebt van PT een speciale schijfrem richter DT-2C maar hij ligt hier niet meer op voorraad komt pas 8 februari binnen
mischien heeft een lokale fietsenmaker er nog 1 liggen
zijn vrij fijne tools
Mvg Carlos Fernandez
mischien heeft een lokale fietsenmaker er nog 1 liggen
zijn vrij fijne tools
Mvg Carlos Fernandez