UST wiel lekt?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Frappp
UST wiel lekt?

Bericht door Frappp » zo okt 14, 2007 3:29 pm

Zojuist wilde ik mijn Tubeless band plakken van mijn fiets.
Ik stop de opgepompte band in de wastafel om het gaatje op te sporen. Zie ik tot mijn verbazing dat er op enkele plaatsen tussen de band en de velg ook lucht ontsnapt!?

In vergelijking met de lucht die uit het gaatje kwam van de echt lek was dit dan misschien wel een stuk minder, maar toch vraag ik me af wat ik hieraan kan doen!

Het gaat om een nog in goede staat verkerend CrossMax wiel, en een in net zo'n goede staat verkerende Schwalbe band!
Hopelijk kan mij iemand iets vertellen!?

Ruud

m@rtin

Bericht door m@rtin » zo okt 14, 2007 6:09 pm

Een scheutje vloeibare latex er in, werkt perfect. Dat dicht ook de kleine gaatjes bij het lekrijden, wanneer de latex nog vloeibaar is.
Ik gebruik zelf Crossmax XL wielen met tubeless banden en een beetje latex erin en heb sindsdien niet meer lek gereden (nu +/- 3 jaar).

Frappp

Bericht door Frappp » zo okt 14, 2007 6:32 pm

Je bedoelt echt vloeibare latex in de band schudden, voordat je de band erop legt? Klinkt grappig ;) maar zal het gaan uitproberen!

m@rtin

Bericht door m@rtin » zo okt 14, 2007 6:51 pm

Ja, gewoon een beetje van dit soort spul erin:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16863
Werkt echt goed!

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di okt 16, 2007 7:54 am

een bekend iets van UST velgen van mavic is ook dat ze nog wel eens willen lekken bij de lasnaad van de velg. Een beetje seconde lijm verhelpt dit probleem. Weet niet of dit ook zo is bij jouw ;)

Succes :arms:

Plaats reactie