Ketting lengte

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
menace
Ketting lengte

Bericht door menace » zo sep 10, 2006 12:52 pm

Ik las hier op het forum dat je de kettinglengte meet door de ketting voor en achter op het grootste blad te leggen
Maar zonder em door je achterderr heen te halen en dan twee schakels extra er bij doen
Klopt dit ook als je maar 1 blad voor hebt en een chainguide (die duwt de ketting wat omhoog)
Of zij er ook andere mannieren om dit op te meten

KillerPiet

Bericht door KillerPiet » ma sep 11, 2006 2:28 pm

Yep, dat klopt. Ik heb alleen 3 extra schakels eraan laten zitten.
Pain is weakness leaving the body

Sven

Bericht door Sven » ma sep 11, 2006 2:34 pm

Sim-pel.

Ketting voren erop leggen, dan achterlangs over de cassette en door de derrie, en dan de ketting bij elkaar houden.

Op dat moment moeten de 2 derrie-wieltjes boven elkaar hangen, dwz. een loodrechte lijn maken.

Dan ff koppelen en that's it...

menace

Bericht door menace » ma sep 11, 2006 3:43 pm

Sven schreef:Sim-pel.

Ketting voren erop leggen, dan achterlangs over de cassette en door de derrie, en dan de ketting bij elkaar houden.

Op dat moment moeten de 2 derrie-wieltjes boven elkaar hangen, dwz. een loodrechte lijn maken.

Dan ff koppelen en that's it...

En moet je de ketting als je op deze manier meet ook achter op het grootste blad leggen

Sven

Bericht door Sven » ma sep 11, 2006 3:45 pm

Sorry voor de onvolledigheid.
Je zal dan de ketting op het middelste blad leggen. In ieder geval, ik weet niet hoe het met een enkel blad voor gaat, maar ik leg het altijd midden-voor en midden-achter.

It works for me...

Btw, wat voor een ketting ga je gebruiken? Met een powerlink is het natuurlijk een kwestie van geduld tot heel holland limburgs l*lt.

Onee.. das weer wat anders...

Succes!

Plaats reactie