Remblokken Magura Louise
Moderator:Beheerders
Na een modderige rit in Drunen zijn mijn remblokjes helemaal op.
Dus nu een paar vraagjes:
Welke remblokken te monteren
Orginele Magura blokken?
En welke type dan?
PERFORMANCE: type 3.1, veel remkracht voor droge/schone omstandigheden (Magura part #: 0721324)
ENDURANCE: type 3.2, ideaal voor natte en modderige omstandigheden, minder slijtage (Magura part #: 0721682)
BBB remblokken?
Of koolstop bloken?
Aangezien ik iets te lang heb doorgereden met remblokje wat echt op was is de schijf ook iets beschadigd. Kan ik dit gewoon opschuren met schuurpapier, reinigen en herstelt t zich weer bij t inremmen van de nieuwe blokjes? of toch maar een andere schijf monteren?
En gelijk maar ontluchten als ik toch bezig ben?
Thnx!
Dus nu een paar vraagjes:
Welke remblokken te monteren
Orginele Magura blokken?
En welke type dan?
PERFORMANCE: type 3.1, veel remkracht voor droge/schone omstandigheden (Magura part #: 0721324)
ENDURANCE: type 3.2, ideaal voor natte en modderige omstandigheden, minder slijtage (Magura part #: 0721682)
BBB remblokken?
Of koolstop bloken?
Aangezien ik iets te lang heb doorgereden met remblokje wat echt op was is de schijf ook iets beschadigd. Kan ik dit gewoon opschuren met schuurpapier, reinigen en herstelt t zich weer bij t inremmen van de nieuwe blokjes? of toch maar een andere schijf monteren?
Thnx!
Orginele Magura blokken?
En welke type dan?
Mijn ingeving: performance magura blokjes. Met het oog op de zomer heb je daar voldoende aan! Ik ben zelf niet zo een enorme fanaat om andere merken blokjes te nemen, maar dat kunnen anderen wel vinden!
Is de schijf flink beschadigd of zijn het lichte krasjes? Bij zware sleuven zou ik toch een nieuwe remschijf nemen, maar als het lichte krasjes zijn zou dat niet veel uit moeten maken.
Hoeft niet per-sé he! Alleen als je rem sponzig en met weinig kracht aanvoelt, dan kun je hem ontluchten, maar dit is niet echt een pré. Ik heb het wel gedaan bij mijn blokjeswissel en heb nu weer keiharde remmen, dus dat is ff zelf inschatten of je die moeite wil doen.
En welke type dan?
Mijn ingeving: performance magura blokjes. Met het oog op de zomer heb je daar voldoende aan! Ik ben zelf niet zo een enorme fanaat om andere merken blokjes te nemen, maar dat kunnen anderen wel vinden!
Is de schijf flink beschadigd of zijn het lichte krasjes? Bij zware sleuven zou ik toch een nieuwe remschijf nemen, maar als het lichte krasjes zijn zou dat niet veel uit moeten maken.
Hoeft niet per-sé he! Alleen als je rem sponzig en met weinig kracht aanvoelt, dan kun je hem ontluchten, maar dit is niet echt een pré. Ik heb het wel gedaan bij mijn blokjeswissel en heb nu weer keiharde remmen, dus dat is ff zelf inschatten of je die moeite wil doen.
- Xircuit
- Contacteer:
Ik zou voor endurance blokken gaan als het orginele moeten zijn (sommige mensen vinden dat belangrijk) en als het een ander merk zou zijn zou ik BBB pakken: Dat zijn prima blokken voor een prima prijs. Overgens, tussen de remwerking van Performance en Endurance vind ik niet heel veel verschil zitten. Pas onder extremere omstandigheden merk je dat de Endurance blokken minder hard remmen, dan heb je het over steile en lange afdalingen in bijvoorbeeld de Alpen. De Endurance blokken gaan wel langer mee, maar: Als je 50 kilometer door diepe modder hebt gefietst dan zul je altijd zowel performance als endurance blokken afschrijven.
De BBB blokken zitten qua hardheid naar schatting tussen de 2 orginele blokken van Magura in. Prima dus.
Over de krassen in de schijf, die heb ik ook in mijn louise zitten (door te lang door rijden met versleten blokken in slechte omstandigheden). Ik merk er niets van, al zijn ze in mijn geval vrij oppervlakkig.
De BBB blokken zitten qua hardheid naar schatting tussen de 2 orginele blokken van Magura in. Prima dus.
Over de krassen in de schijf, die heb ik ook in mijn louise zitten (door te lang door rijden met versleten blokken in slechte omstandigheden). Ik merk er niets van, al zijn ze in mijn geval vrij oppervlakkig.
Nou, als ik heden ten dage 24 Mei als zomer mag beschouwen en de afgelopen week naar buiten heb gekeken ligt er hééél veel modder in het bos. En dat vinden de blokken niet bepaald grappig. Daarom: Als je 75% van de tijd in Nederland fietst, Endurance nemen, meer als genoeg remkracht en toch slijtvaster. Al met al: de Endurance of de BBB. Met Koolstop heb ik geen ervaring wat betreft schijfremblokken.Mijn ingeving: performance magura blokjes. Met het oog op de zomer heb je daar voldoende aan! Ik ben zelf niet zo een enorme fanaat om andere merken blokjes te nemen, maar dat kunnen anderen wel vinden!
Ich Heisse Super Fantastisch!
Ontluchten, zit er lucht in dan?
Zelf heb ik goede ervaring met de originele blokjes (end. en perf) en BBB.
Oct 2004 voor de Roc d'azur perf. voor en end achter gemonteerd, twee weken geleden pas vervangen.
Maar ik rij nooit in de L&DD
M'n singlespeed heeft nog langer gedaan met een setje org Formula blokjes.
Tot nu toe vraag ik mij dus af wat sommige mensen verkeerd doen met hun blokjes.
Misschien rem ik te weinig ?
Zelf heb ik goede ervaring met de originele blokjes (end. en perf) en BBB.
Oct 2004 voor de Roc d'azur perf. voor en end achter gemonteerd, twee weken geleden pas vervangen.
Maar ik rij nooit in de L&DD

M'n singlespeed heeft nog langer gedaan met een setje org Formula blokjes.
Tot nu toe vraag ik mij dus af wat sommige mensen verkeerd doen met hun blokjes.
Misschien rem ik te weinig ?
je gaat gewoon niet hard genoeg
t gevoel in de remhendels is anders jah...zitten dichterbij t stuur.. En denk niet dat de blokken dunner zijn.
je wilt niet weten hoevaak remmen ontlucht worden in de racerij... Iig wel als er nieuwe blokken op komen. OKE..mijn blokjes worden niet zo zwaar belast...maar toch.
EN is ook weer iets wat ik zelf wil kunnen he:)

t gevoel in de remhendels is anders jah...zitten dichterbij t stuur.. En denk niet dat de blokken dunner zijn.
je wilt niet weten hoevaak remmen ontlucht worden in de racerij... Iig wel als er nieuwe blokken op komen. OKE..mijn blokjes worden niet zo zwaar belast...maar toch.
EN is ook weer iets wat ik zelf wil kunnen he:)
Ik pak altijd de standaard blokken van het merk waavan de remmen zijn. Tja, gewoon een gevoel denk ik maar eerlijk gezegd moet het niet veel uit maken. Het maakt alleen uit als je verschillende types blokken neemt, zachte of harde compound dus.
Inremmen is echt essentieel voor een lange levensduur van je blokken, als je na 1 rit door je blokken heen bent is er echt iets goed mis. Inremmen is niet moeilijk en ik denk dat er wel wat staat in de gebruiksaanwijzing of hier op het forum.
Je schijven kan je waarschijnlijk nog gewoon gebruiken maar het is niet echt lekker natuurlijk. Als het diep en breed is kan het dat je wat remkracht minder hebt (vanzelfsprekend). Je blokken vormen nooit ideaal naar je schijf en je schijf staat niet in de hele rotatie precies altijd hetzelfde tegenover het caliper vandaar. Wat je overkomen is is makkelijk te voorkomen, je hoort als het goed is je remmen aardig geluid maken als je blokken op zijn. Dan is het het beste om gelijk je blokken te vervangen. Maar eigenlijk moet je af en toe even kijken hoe ver ze zijn. Je dient ze dus te vervangen net voordat je compound op is.
Inremmen is echt essentieel voor een lange levensduur van je blokken, als je na 1 rit door je blokken heen bent is er echt iets goed mis. Inremmen is niet moeilijk en ik denk dat er wel wat staat in de gebruiksaanwijzing of hier op het forum.
Je schijven kan je waarschijnlijk nog gewoon gebruiken maar het is niet echt lekker natuurlijk. Als het diep en breed is kan het dat je wat remkracht minder hebt (vanzelfsprekend). Je blokken vormen nooit ideaal naar je schijf en je schijf staat niet in de hele rotatie precies altijd hetzelfde tegenover het caliper vandaar. Wat je overkomen is is makkelijk te voorkomen, je hoort als het goed is je remmen aardig geluid maken als je blokken op zijn. Dan is het het beste om gelijk je blokken te vervangen. Maar eigenlijk moet je af en toe even kijken hoe ver ze zijn. Je dient ze dus te vervangen net voordat je compound op is.
Magura schijven zijn redelijk dik, dus een paar groefjes kunnen ze wel hebben.
Magura hendels hebben soms de neiging wat lucht naar binnen te slurpen.
Erg onhandig.
Ontluchten en maximaal afvullen met nieuwe (dikke) blokken zou voorlopig voldoende moeten zijn.
Maar mijn achterrem heeft idd de neiging wat lucht te verzamelen.
Vorige hendels (onder gar. verv.) hadden daar ook al last van.
Jammer, verder probleemloze krachtige en goed te doseren remmen met flink uithoudingsvermogen.
Gouden EBC blokjes remmen iets minder, maar schijnen "eeuwig" mee te gaan, volgens bikemaatje met Louise FR.
Magura hendels hebben soms de neiging wat lucht naar binnen te slurpen.
Erg onhandig.
Ontluchten en maximaal afvullen met nieuwe (dikke) blokken zou voorlopig voldoende moeten zijn.
Maar mijn achterrem heeft idd de neiging wat lucht te verzamelen.
Vorige hendels (onder gar. verv.) hadden daar ook al last van.
Jammer, verder probleemloze krachtige en goed te doseren remmen met flink uithoudingsvermogen.
Gouden EBC blokjes remmen iets minder, maar schijnen "eeuwig" mee te gaan, volgens bikemaatje met Louise FR.