upgraden fiets
Moderator:Beheerders
ha mede fiets gekken heb ff vraagje ik heb vorig jaar de zwarte dual faces gekocht jaja zie forumik ben de gelukkige bevalt goed :D :D :D :o heb hem samen met een vriend afgemonteerd met onder andere rock shox tora 2005 sram x7 vbrakes bbb stuur northshore extreme x7 achter en deore voor bbb 31.0 zadelpen bbb stuurkolom maar nu komt mijn vraag ik ga er mee mountainbiken in zwitserland tochten van 70 km per dag is hij daar geschikt voor of is het verstandig om een andere bike op te bouwen .Heb nog niet zoveeel ervaring dus vandaar deze vraag groeten daredivel :? :? :?
Fatsoenlijke interpunctie maakt zoveel duidelijker ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Ik zelf wil ook gaan biken in Zwitserland (Cristalp) en Frankrijk (Alpen: Ventoux en Alpes Dues). Ik ga dan rijden met een hardtail en i.c.m. v-brakes. Ik rij dan met een wielset: XT naven, db spaken, mavic X517 velgen of met een lichtere set. Of het te doen is weet ik niet, zal voornamelijk afhankelijk zijn van de ervaringen vooraf.
Als je echt wil gaan "raggen" dan zou ik kiezen voor een wat steviger setje. Ik zou niet speciaal een nieuwe fiets opbouwen, misschien kun je dat geld gebruiken om deze nog te verbeteren.
Vergeet niet: In Zwitserland moet je ook omhoog eer je omlaag kunt gaan. Ik neem aan dat je niet iedere keer met een lift gaat. Dus een wat lichtere fiets is dan wel welkom. Ik zou voor een zelfbouw setje kiezen. XT naven, double butted spakenen wat stevigere velgen. Kies ook voor een stevige band. Dat vermindert de kans op scheuren en lekke banden.
mzzl
Gène
Als je echt wil gaan "raggen" dan zou ik kiezen voor een wat steviger setje. Ik zou niet speciaal een nieuwe fiets opbouwen, misschien kun je dat geld gebruiken om deze nog te verbeteren.
Vergeet niet: In Zwitserland moet je ook omhoog eer je omlaag kunt gaan. Ik neem aan dat je niet iedere keer met een lift gaat. Dus een wat lichtere fiets is dan wel welkom. Ik zou voor een zelfbouw setje kiezen. XT naven, double butted spakenen wat stevigere velgen. Kies ook voor een stevige band. Dat vermindert de kans op scheuren en lekke banden.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
oke bedankt ben ik ieedergeval weer een stuk geholpen heb nu gewoon eeeen goedkoop wielssetje vuelta velgen van mijn eerste fiets maar wel met deore nafen zoudeen die wel geschikt zijn met een stevigere velg en andere spaken in combinatie weirwolf 2.5 die banden heb ik er nu op liggen groeten daredivel :evil: 8) :lol:
Dank je!!!! Ik was zelf te lui om de goede spelling van Alpe d'Huez op te zoeken.
Sorry voor dir OT gebrabbel,
Doe jezelf een plezier en doe die naven de deur uit. Ze zijn te zwaar, kies liever voor XT. Misschien een beetje duur, maar ze betalen zichzelf terug. Kijk eens in duitsland, daar is het leven voor een mtb-er met een kleine beurs (lees lege) een stuk makkelijker.
mzzl
Gène
Sorry voor dir OT gebrabbel,
Doe jezelf een plezier en doe die naven de deur uit. Ze zijn te zwaar, kies liever voor XT. Misschien een beetje duur, maar ze betalen zichzelf terug. Kijk eens in duitsland, daar is het leven voor een mtb-er met een kleine beurs (lees lege) een stuk makkelijker.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!