bike schoonmaken
Moderator:Beheerders
-
Hallo,
Ik heb sinds kort een compressor. Reuze handig ding wel. Je kan er allerlei roestwerende goedjes mee door je stalen frame jagen, maar ik gebruik hem bv ook om mijn bike te cleanen. Droog met een bar of 8 heb snel alle zooi overal tussen uit. Geen gedoe met met kwastjes, tandenborstels, middeltjes enz, gewoon 8 bar erop. Natuurlijk niet recht op de lagers spuiten.
Om hem optisch een beetje netjes te krijgen een spons met sop (ik gebruik gewoon goedkope autoshampoo vd Action) erover en weer wat droogspuiten met diezelfde compressor.
Als ik echt lekker bezig ben dan ook nog maar ff Commandant 7 op het frame en het toont weer als nw.
Voor de smering ga ik een nogal onconventionele weg. Ik gebruik gewoon goedkope PFTE. Toegeven er zijn modernere high tech middeltjes in de markt, maar na wat duinzand is dat gewoon 1 aangekoekte zooi waarvan ik de smerende werking ook zeer in twijfel trek.
Thuis weer de compressor erop.
Ik heb sinds kort een compressor. Reuze handig ding wel. Je kan er allerlei roestwerende goedjes mee door je stalen frame jagen, maar ik gebruik hem bv ook om mijn bike te cleanen. Droog met een bar of 8 heb snel alle zooi overal tussen uit. Geen gedoe met met kwastjes, tandenborstels, middeltjes enz, gewoon 8 bar erop. Natuurlijk niet recht op de lagers spuiten.
Om hem optisch een beetje netjes te krijgen een spons met sop (ik gebruik gewoon goedkope autoshampoo vd Action) erover en weer wat droogspuiten met diezelfde compressor.
Als ik echt lekker bezig ben dan ook nog maar ff Commandant 7 op het frame en het toont weer als nw.
Voor de smering ga ik een nogal onconventionele weg. Ik gebruik gewoon goedkope PFTE. Toegeven er zijn modernere high tech middeltjes in de markt, maar na wat duinzand is dat gewoon 1 aangekoekte zooi waarvan ik de smerende werking ook zeer in twijfel trek.
Thuis weer de compressor erop.
Re:bike schoonmaken
gewoon tuinslang, eerst wat natmakenen proberen het grootste gedeelte weg te spuiten met zo"n harde straal, dan gewoon met sopje en autoschoonmaak borstel helemaal lekker soppen en dan weer ff spuiten met wasser en dan met droge doek ff afnemen
(smeren gebruik ik t zelfde)
krek

krek
Compressor is idderdaad erg handig, je bent meteen van de kwastjes en tandenborstels af (kun je die weer gebruiken voor het tandenpoetsen zelf :P) Helaas heb ik hem niet altijd tot mijn beschikking, maarja....
compressor is vooral verrekte handig om je ketting schoon te blazen nadat hij in de ontvetter(Putoline) heeft gelegen.
dusssss©
dusssss©
-
compressor heeft ook wel een beetje een "maar": 97db
dan weten de buren ook dat je thuis bent.
tuinslang en soms wat eenvoudig sop. tuinslang enkel met boorstel. met de spuitkop sloop ik m"n lagers. en als ik me echt verveel daarna autowas
tuinslang en soms wat eenvoudig sop. tuinslang enkel met boorstel. met de spuitkop sloop ik m"n lagers. en als ik me echt verveel daarna autowas
-
toen ik nog in het zuiden woonde gingen ik en mijn fietsmaat altijd na ons vaste rondje op de fiets door de autowasstraat... ben je zelf ook meteen weer een beetje schoon...;D alleen een keer de fout gemaakt om voor het programma met hotwax te kiezen... daar wordt je dus echt niet vrolijk van...
is overigens niet aan te raden in de winter... en sneldrogende kleding is ook wel prettig...

is overigens niet aan te raden in de winter... en sneldrogende kleding is ook wel prettig...