Servicen van een Manitou Black--> "open olie bad"
Moderator:Beheerders
in mijn mtb is een Manitou Black Elite gemonteerd.
Na zoveel kms is de vork wel eens aan wat service toe. Wat is voor een Belgje nu een goede oplossing?
Het lijkt mij dat er in de provincie Antwerpen geen Manitou Service Center is.
Ik zou hem naar Tim Flooks kunnen sturen met alle extra kosten vandien.
Bikeright werkt blijkbaar alleen via de dealer.
Ik zou ook eens langs Monique"s Bikeshop in Bergen op Zoom kunnen rijden...
Heeft iemand ervaring met deze kwestie?
Na zoveel kms is de vork wel eens aan wat service toe. Wat is voor een Belgje nu een goede oplossing?
Het lijkt mij dat er in de provincie Antwerpen geen Manitou Service Center is.
Ik zou hem naar Tim Flooks kunnen sturen met alle extra kosten vandien.
Bikeright werkt blijkbaar alleen via de dealer.
Heeft iemand ervaring met deze kwestie?
Re:Servicen van een Manitou Black
Bikeright werkt goed en snel, gewoon naar hen opsturen. Officieel moet alles inderdaad via een LBS gaan, dat is ook volkomen normaal , zij zijn immers distributeur en geen kleinhandel.
El Florio schreef:
Monique"s Bikeshop zit in Eindhoven en niet in Bergen op Zoom...
Idd.
Waarschijnlijk de fout gemaakt met Hopmans.
Waarschijnlijk de fout gemaakt met Hopmans.
Right; hopmans is synoniem voor fout.
revis schreef:
Right; hopmans is synoniem voor fout.
OFF TOPIC: Ach, voor kledij en dingen waar je geen garantie voor hoeft, valt Hopmans wel mee hoor.
Re:Servicen van een Manitou Black --> open olie bad
Nog een bijvraagje: Tim Flooks spreekt over het vervangen van de smering door een "open bad".
Is dit de moeite waard om te laten doen? Maakt het veel verschil? Feit is dat ik normaal onderhoud aan mijn bike zelf doe en dat ik de vork opstuur omdat ze voor mij na vele kms inrijden nog altijd niet soepel genoeg lijkt. Kan je je vork nog zelf voorzien van olie/smering nadat ze onder handen is genomen door Tim Flooks?
Is dit de moeite waard om te laten doen? Maakt het veel verschil? Feit is dat ik normaal onderhoud aan mijn bike zelf doe en dat ik de vork opstuur omdat ze voor mij na vele kms inrijden nog altijd niet soepel genoeg lijkt. Kan je je vork nog zelf voorzien van olie/smering nadat ze onder handen is genomen door Tim Flooks?
- cHoc
Re:Servicen van een Manitou Black--> "open olie bad"
ja hoor, geen probleem, van tim flooks krijg je ook de info welke wt olie hij er voor gebruikt heeft, en in welke poot wat.
als je in jou buurt niet de wt typen kunt krijgen kun je die bij bikeright wel kopen.
als je in jou buurt niet de wt typen kunt krijgen kun je die bij bikeright wel kopen.
Als je je black laat "ombouwen" naar olie smering gaat de performance van de vork behoorlijk omhoog, je moet dan alleen niet vet in de nippels gaan spuiten naderhand.
Alleen regelmaatig smeerolie verversen, moet de vork wel uit elkaar, dit is gelijk aan alle nieuwe skareb, black, sherman etc. vorken
Alleen regelmaatig smeerolie verversen, moet de vork wel uit elkaar, dit is gelijk aan alle nieuwe skareb, black, sherman etc. vorken
@Mech: ik veronderstel dat jullie bij bikeright deze ombouw ook doen. Probleem voor mij is dat ik van bikeright nergens prijzen kan vinden. Kan je mij een idee geven van de prijs (eventueel via mail voor discretie: [email] floris_vs@hotmail.com [/email])?