M1 achterbrug
Moderator:Beheerders
Ik heb een klotebout op mn brug die maar blijft loskomen. Op de DH in BWB houdt ie t net 2 rondjes uit. Ik heb pas de lagers venieuwd en alles naar mn eigen zeggen in de goede volgorde gemonteerd. Ik heb een dikke ring en een lager. Ik heb de onderste brug aan de binnenkant, het lager op het stuk brug dat diagonaal loopt en op dat lager aan de buitenlant een dikke ring zitten. Ik heb natuurlijk al loctite meerdere malen gebruikt maar dat hielp niet echt.
Re:M1 achterbrug
Torquen volgens de warden die er voor staan in je boekje (of internet) + locktite.
Te strak op de lagers gaat "t zich ook wel eens los wringen (door het scharnieren).
Heb dit euvel ook al eens gehad met m"n rear shock ophanging.
Gr,
DESL
Te strak op de lagers gaat "t zich ook wel eens los wringen (door het scharnieren).
Heb dit euvel ook al eens gehad met m"n rear shock ophanging.
Gr,
DESL
Ducktrip schreef:
Ik heb een dikke ring en een lager. Ik heb de onderste brug aan de binnenkant, het lager op het stuk brug dat diagonaal loopt en op dat lager aan de buitenlant een dikke ring zitten.
waarschijnlijk de derailleur kant? Die was ik nl ook binnen no time kwijt... oplossing bij mij was toch gewoon goed schoonmaken en een nieuwe bout er in. kom je uit met de cassette kan je misschien een custom bout proberen met n moer aan de binnenkant?
mijn achterbrug ligt in heerhugowaard voor t zelfde trucje als bij emiel destijds, dan ff spuiten en hoppa m1 in elkaar en dan kan project H U G E beginnen
zane
Zane! schreef:
...dan ff spuiten en hoppa m1 in elkaar en dan kan project H U G E beginnen...
Tell us more...
-
roze wordt ie...............
Thanks DESL, dat klinkt logisch.
Het is inderdaad de kant van de derailleur.
Is de volgorde die ik genoemd heb wel de juiste? Volgens mij wel want het kan bijna niet anders...
Het is inderdaad de kant van de derailleur.
Is de volgorde die ik genoemd heb wel de juiste? Volgens mij wel want het kan bijna niet anders...
je draait de bout door de lager in de staande achterbrug, dan komt de dikke ring en dan komt de schroefdraad in de liggende achterbrug
zane
zane
Zane! schreef:
je draait de bout door de lager in de staande achterbrug, dan komt de dikke ring en dan komt de schroefdraad in de liggende achterbrug
zane
De dikke ring dus tussen het lager en de liggende achterbrug? Dan steekt mn lager uit denk ik.
nee want: het lager zit aan de buitenkant in de staande achterbrug, echter het gat daarvoor is precies zo dat de ring daar aan de binnenkant van de staande achterbrug in valt.. dus drukt de ring tegen de binnenste huls van t lager zodat de zaak kan draaien
zane
zane
Er is wat veel ruimte voor het lager denk ik, dat zal komen omdat ik de verf van het frame heb laten halen. Hij wordt opnieuw gepoedercoat dus dan zou het weg moeten zijn.