Thomson zadelpen afzagen
Moderator:Beheerders
- MxMasterMike
Weet iemand of dit gewoon kan met een pijpensnijder, dit ivm. de variabele wanddikte.
Re:Thomson zadelpen afzagen
Geen probleem, zolang je pen maar van alu, staal of titanium is. Carbon moet je wel zagen
Liever met een zaagmal voor buizen (bv park tools) en een ijzerzaag met fijne vertanding. Anders krijg je met de buizensnijder een zeer onverzorgde snijkant.
greetz
bettes
greetz
bettes
MxMasterMike schreef:
Weet iemand of dit gewoon kan met een pijpensnijder, dit ivm. de variabele wanddikte.
In de handleiding van Thomson wordt het afgeraden.
Ik zou geen risico"s nemen en de tip van Bettes toepassen.
Ik heb het tot 3 keer toe al gedaan met een pijpensnijder en dit zonder problemen. Gewoon heel lichtjes de pijpensnijder elke keer aandraaien en zorgen dat je snij-olie gebruikt, werkte tot nu toe elke keer perfect bij mij.
grtz
Animine
grtz
Animine
- MxMasterMike
Thanks voor de info, ga het met de pijpensnijder proberen, aangezien ik geen fatsoenlijke zaag laat staan een zaagmal bezit.
kan het ok met een flex proberen, gaat bij mij altijd goed
tank24 schreef:
kan het ok met een flex proberen, gaat bij mij altijd goed
Ik neem aan dat je een recipro zaag bedoelt? Lijkt me in vergelijking met de fijne (hand)ijzerzaag en pijpensnijder toch een iets minder secure methode. Gaat wel lekker snel, maar dan zou ik gewoon een afkortcirkelzaag gebruiken...
-
Ik zou een pijpensnijder gebruiken en met schuurpapertje even glad afwerken.
Past ie niet in t frame dan?
Gewoon laten zitten is toch ook een optie ?
Wanneer je "m afzaagd om gewicht te besparen, dan moet je ook consequent zijn en niet meer door de modder rijden. Wat dat wel niet weegt...
:P
Wanneer je "m afzaagd om gewicht te besparen, dan moet je ook consequent zijn en niet meer door de modder rijden. Wat dat wel niet weegt...
Aldus walter die een fiets zonder versnellingen, achtervering en goeie remmen heeft om het maar lekker licht te laten zijn....
Brum, jij weet natuurlijk niet dat mijn stalen frame 2,4 kg weegt
Tange Double Butted MTB Tubing.
Bouwjaar "89, toen mocht "t nog wat wegen, waarschijnlijk daarom nog steeds heel.
Mijn andere fiets weegt iets meer.
Maar ff serieus, wel eens nagedacht hoeveel modder er aan zo"n lichtgewicht oversized aluminium frame blijft plakken ?
Wanneer gewicht een issue is, dan moet je dus om ale plassen heen rijden ::)

Bouwjaar "89, toen mocht "t nog wat wegen, waarschijnlijk daarom nog steeds heel.
Mijn andere fiets weegt iets meer.
Maar ff serieus, wel eens nagedacht hoeveel modder er aan zo"n lichtgewicht oversized aluminium frame blijft plakken ?
Wanneer gewicht een issue is, dan moet je dus om ale plassen heen rijden ::)
- MxMasterMike
walter schreef:
Past ie niet in t frame dan?
Ik zaag hem niet af voor het gewicht, maar omdat hij te lang is voor het frame. Hij komt in een specialized sx, en aangezien je bij 4 cross je zadel laag wilt hebben, zou hij dan de demper raken, vandaar.