sleeplift

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Flyup
sleeplift

Bericht door Flyup » wo feb 09, 2005 10:33 pm

Beste mensen

ik heb een vraag ik werk op skipiste in belgie en ou zou ik graag iets willen ontwerpen waardoor je met een downhill fiets met een sleeplift omhoog kan, dit kan alleen doormidel van bevestiging aan het stuur.
Het moet wel zo zijn dat stel dat je zou vallen dat je bike nie meegesleurd wordt dus asl je van je fiets afstapt moet ie los gaan.

Sleeplift is geen anker lift, gewoon zon paddo lift.

Any suggestions are welcome

greetz Ferdy

Luc

Re:sleeplift

Bericht door Luc » do feb 10, 2005 8:40 am

Stuurhaak is geen optie denk ik, net omwille van wat je zelf aanhaalt. In Bad Wildbad heeft men een ankerlift, anker gewoon onder je zadel/achterste en naar omhoog. Paddo kan misschien onder de oksel of zo ...Of je kan er misschien ook gaan op zitten, zijn die paddo"s aan het uiteinde niet wat gebogen?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do feb 10, 2005 4:11 pm

Ok, als je idee nog goedkoop is, krijgen we dan in de zomer een sleeplift in belgie?

ik heb t in frankrijk al gezien dat ze de paddon met 1 hand achter t stuur duwen, en met t ander sturen.
Heel makkelijk maar t lijkt me dat zo wel eens een remkabel kan uitgerukt worden.

Als je nu gewoon een metertje touw aan de paddo hangt, kan je de sleeplift gebruiken net zoals achter een camionet: Achter de stuurpen om en dan vastklemmen met je hand aan je grip.
Simpel, cheap, handig en veilig.
2 puntjes die moet onderzocht worden is
-of je de tijd hebt om het touw goed te steken en klemmen
-of de schok bij take-off ni te groot is, en of je dus het touw wel kan vasthouden.

2e mogelijkheid is de paddo achter je krent steken, tussen je been en het zadel

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » do feb 10, 2005 9:26 pm

inderdaad , en dan gwn ff rechstaan :)

tank24

Bericht door tank24 » do mar 03, 2005 12:29 pm

sleepliften zuigen zowel op me board als met de fiets

Chmod

Bericht door Chmod » do mar 03, 2005 1:07 pm

BF = DeJean schreef:
Ok, als je idee nog goedkoop is, krijgen we dan in de zomer een sleeplift in belgie?

ik heb t in frankrijk al gezien dat ze de paddon met 1 hand achter t stuur duwen, en met t ander sturen.
Heel makkelijk maar t lijkt me dat zo wel eens een remkabel kan uitgerukt worden.

Als je nu gewoon een metertje touw aan de paddo hangt, kan je de sleeplift gebruiken net zoals achter een camionet: Achter de stuurpen om en dan vastklemmen met je hand aan je grip.
Simpel, cheap, handig en veilig.
2 puntjes die moet onderzocht worden is
-of je de tijd hebt om het touw goed te steken en klemmen
-of de schok bij take-off ni te groot is, en of je dus het touw wel kan vasthouden.

2e mogelijkheid is de paddo achter je krent steken, tussen je been en het zadel

ik denk dat dit de makkelijkste en goedkoopste manier is!

Laat iets weten he! dan komt er mischien toch een bike park int land!!! Als je volk zoekt om mee te werken....

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » za mar 05, 2005 2:28 pm

toen ik voor de eerste keer een ankerlift gebruikte (bad wildbad) kwam die altijd vanachter mn zadel. nu ik die anker vast houden met mn hand tot bovenaan da eerste steiler stuk toen ik zag dat ik nog maar halfweg was deed mn arm behoorlijk zeer, ging k terug naar beneden. volgens mij is het te doen gewoon al vasthoudend.

marcel

Bericht door marcel » ma mar 07, 2005 11:00 am

In bad wildbad hadden ze twee typen sleepliften
1 die ankerliften waar je in het steile gedeelte met 1 hand sturend door het mulle zand heen langzaam omhoog getrokken wordt (=lees lastig)
2 en een sleeplift met een ronde schijf aan het einde van de stok (ipv anker)

persoonlijk vond ik die tweede optie lekkerder werken omdat je die makkelijker ergens achterhangt of tussen je benen klemt.

Chmod

Bericht door Chmod » ma mar 07, 2005 3:02 pm

een gewone kabel die je dan achter de stuurpen en daarna over je handvat klemt met je hand. Hier is absoluut geen kracht voor nodig en je fiets is perfect bestuurbaar gebleven. Als er dan iets mis gaat, dan laat je het touw gewoon los. Op 1 seconde zit je vast. Nee?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di mar 08, 2005 11:25 am

Chmod schreef:
een gewone kabel die je dan achter de stuurpen en daarna over je handvat klemt met je hand. Hier is absoluut geen kracht voor nodig en je fiets is perfect bestuurbaar gebleven. Als er dan iets mis gaat, dan laat je het touw gewoon los. Op 1 seconde zit je vast. Nee?

voila,
net zoals je je laat opslepen door een auto of camionet

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » wo mar 09, 2005 6:43 am

BF = DeJean schreef:
[
Chmod schreef:

voila,
net zoals je je laat opslepen door een auto of camionet

of in het beste geval een rupsvoertuig

Plaats reactie