Afstellen van Schijfremmen
Moderator:Beheerders
Hallo,
ik heb me hope 04 gekocht en nu heb ik ze op men fiets zitten maar ik krijg ze niet goed afgesteld, heb overal gezocht hoe je dat moet doen, maar zonder resultaat,
weet iemand hier miss. hoe je ze af kan stellen?
met ringetjes ofzo?
ik weet het niet meer,
WIE O WIE KAN ME HELPEN?
greetz
rooky
ik heb me hope 04 gekocht en nu heb ik ze op men fiets zitten maar ik krijg ze niet goed afgesteld, heb overal gezocht hoe je dat moet doen, maar zonder resultaat,
weet iemand hier miss. hoe je ze af kan stellen?
met ringetjes ofzo?
ik weet het niet meer,
WIE O WIE KAN ME HELPEN?
greetz
rooky
-
Re:Afstellen van Schijfremmen
Hope M4 stelt zich zelf af maar als hij echt te veel uit het midden zit dan moet je er ringetjes tussen doen of er moet een stukje van je frame/vork worden afgefreest, ligt eraan naar welke kant hij moet.
ringetjes idd of affrezen van de schijfremnokjes aan de vork.
sinds kort weet ik hoe fijn o,1mm ringetjes zijn! het lijkt overbodig dun maar het eind resultaat is goed.
sinds kort weet ik hoe fijn o,1mm ringetjes zijn! het lijkt overbodig dun maar het eind resultaat is goed.
Nokken frezen moet je sowieso altijd doen om ze perfect op elkaar uit te lijnen. Dat helpt ook om piepen te vermijden. Vervolgens caliper mooi midden over de schijf uitlijnen met ringetjes.
zorg er ook voor dat de rem schijf in het midden van de twee remblokken staat, dus dat beide blokken even ver moeten "reizen" voor ze de schijf aanraken, enuu alleen olie en geen lucht in de leiding maar we gaan er van uit dat dat goed zit!
-
waar haal je 0.1 mm ringetjes? bij mijn lbs hebben ze die niet.
Iedere zichzelf respecterende LBS heeft 0,1 mm ringetjes, hij kan ze sowieso bestellen .