doorgesneden ketting weer monteren, hoe?
Moderator:Beheerders
-
Hallo mensen,
Ik heb een Sachs ketting (toevoeging PG) op een willekeurige plek doorgesneden. Tonnetje zit er nog in. Kan deze weer gewoon terugdraaien als ik mijn ketting weer repareer of wordt mijn ketting dan uiterst kwetsbaar? Indien terugdraaien geen optie is: Heb ook nog wel zo"n breekpennetje liggen, maar die is van Shimano. Kan ik deze aanwenden?
Ik hoor wel. Dank!
Ik heb een Sachs ketting (toevoeging PG) op een willekeurige plek doorgesneden. Tonnetje zit er nog in. Kan deze weer gewoon terugdraaien als ik mijn ketting weer repareer of wordt mijn ketting dan uiterst kwetsbaar? Indien terugdraaien geen optie is: Heb ook nog wel zo"n breekpennetje liggen, maar die is van Shimano. Kan ik deze aanwenden?
Ik hoor wel. Dank!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re:doorgesneden ketting weer monteren, hoe?
Je kunt hem gewoon terug duwen, precies in het midden en dan even wrikken om het weer soepel te maken. Shimano breekpennetje met Sachs heb ik nog nooit geprobeerd maar lijkt me gee goede optie. Het beste is deze aanschaffen bij je LBS:

Heet een power link, van Sachs dus..
JJ

Heet een power link, van Sachs dus..
JJ
-
Bedankt!
Morgen ochtend nog even monteren en dan maar een rondje Schoorl op m"n Yo!
Kan je die Powerlink trouwens meerdere malen loshalen en weer vastmaken of moet je elke keer weer nieuw halen?
Morgen ochtend nog even monteren en dan maar een rondje Schoorl op m"n Yo!
Kan je die Powerlink trouwens meerdere malen loshalen en weer vastmaken of moet je elke keer weer nieuw halen?
Elevation12,000 schreef:
Geen probleem, kan rustig meerdere malen.
-
Super inventie!

Elevation12,000 schreef:
Super inventie!![]()
hahaha, waar ben jij in de jaren 90 mee bezig geweest elevation 12,000 ??

-
k@tze schreef:
[Elevation12,000 schreef:
Super inventie!![]()
hahaha, waar ben jij in de jaren 90 mee bezig geweest elevation 12,000 ??![]()
Ook sleutelen en wel niet op de manier zoals het hoort. Was altijd nogal nonchelant. Syncros" motto (hammer "n cycle) had ook ban mij kunnen zijn en spuitbussen in om het even welke kleur waren er om lak bij te stippen.
Nu al die spulletjes er niet meer zijn en ik ze zo ben gaan waarderen ben ik er echt zuinig op. Vandaar probeer ik het nu dus ook op de manier te doen zoals het wel hoort.

kijk wel goed uit dat je een powerlink link koopt voor het juist aantal versnellingen.
Volgens mij heb jij nog wel wat 7 en/of 8 speed oud ijzer :P op de plank staan.
dusssss©
Volgens mij heb jij nog wel wat 7 en/of 8 speed oud ijzer :P op de plank staan.
dusssss©
-
Heb ik gedaan. Het is een KMC geval voor 7/8 speed geworden, toevallig de laatste bij de LBS. Kostenplaatje van 1,25 euro ga ik ook niet echt kapot aan - super!
Heb er vandaag al weer een rondje mee gefietst. Gaf geen krimp.
Heb er vandaag al weer een rondje mee gefietst. Gaf geen krimp.