dirtjumper 1
Moderator:Beheerders
wie weet wat er met mijn vork aan de hand is :-[
Ik heb een nieuwe dirt jumper 1 binnen gekregen.
heb hem in mijn frame gezet en hij tikt als een malle bij het indrukken en weer los laten.
weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen.
Alsvast bedankt.
Ik heb een nieuwe dirt jumper 1 binnen gekregen.
heb hem in mijn frame gezet en hij tikt als een malle bij het indrukken en weer los laten.
weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen.
Alsvast bedankt.
Re:dirtjumper 1
Dat doen alle dirtjumpers, niets om je druk om te maken

Cannibal schreef:
Dat doen alle dirtjumpers, niets om je druk om te maken![]()
Klopt. Zoals ze mij Microsoft zeggen: "It"s not a bug, it"s a feature" :P
Onze DJ I is bij Augusta vier keer uit elkaar geweest en de tik blijft erin zitten. Heeft te maken met een of ander onderdeeltje dat bij eerdere series schijnbaar uit kunststof was (en daardoor onhoorbaar) en nu uit metaal. Dus inderdaad: niets aan te doen, typisch geval van jammer.
Cannibal schreef:
Alle DJ"s of alleen de nieuwe (2005) ?
er staat tog alle ???
DrJ schreef:
[Cannibal schreef:
Alle DJ"s of alleen de nieuwe (2005) ?
Die van ons is van eind 2003, dus het lijkt me inderdaad logisch dat ze het allemaal doen .....
Volgens mij alleen die van 04 en 05 met de zilveren binnenpoten, bij oudere dj`s heb ik het nog nooit gehoord iig. Maar veel mensen rijden toch met één van de nieuwste dj`s daarom zei ik maar alle

Cannibal schreef:
Volgens mij alleen die van 04 en 05 met de zilveren binnenpoten, bij oudere dj`s heb ik het nog nooit gehoord iig. Maar veel mensen rijden toch met één van de nieuwste dj`s daarom zei ik maar alle![]()
Wij hebben ook een DJ met zilveren binnenpoten. Dat heet dan natuurlijk een "2004-model" terwijl hij geleverd is in 2003 .....
is die tik bij jullie ook zo hard dat hij resoneerd in je schijf.
en dit elke keer ook al veerd hij maar 2 mm in.
fantaseer voor de grap is wat er dan gebeurd als je over een klinkerweg rijd.
vrij storend vind ik het, ik denk ik bestel een leuke vork maakt hij tering herrie.
maar dit kan beter in het klaag kader. (ik vind het gewoon kut)
Bedankt voor jullie reacties jongens.
en dit elke keer ook al veerd hij maar 2 mm in.
fantaseer voor de grap is wat er dan gebeurd als je over een klinkerweg rijd.
vrij storend vind ik het, ik denk ik bestel een leuke vork maakt hij tering herrie.
maar dit kan beter in het klaag kader. (ik vind het gewoon kut)
Bedankt voor jullie reacties jongens.
Ik heb voor geen rem
maar op een klinkerweggetje hoor je hem wel aardig tikken idd. Ik ben er al zo aan gewend dat ik het vreemd zou vinden als hij opeens stil is.
Dat dirt jumpers zo tikken kon je opzich wel weten als je er wel een mee gereden hebt of iemand kent met zo`n ding

Dat dirt jumpers zo tikken kon je opzich wel weten als je er wel een mee gereden hebt of iemand kent met zo`n ding
dat is het probleem.
iedereen was er altijd zo over te spreken. (hier op dirty pages)
de mensen waar ik mee fiets hebben geen van allen dirt jumpers.
(vandaar dat ik het niet wist) :"(

van D schreef:
dat is het probleem.![]()
Koop je een vork voor de prestaties of voor het geluid dat ie maakt?
Mag hopen voor het eerste.....
Voor wat het waard is: rijden met DJ3 uit 2004 ........met tik.....net zoiets als hard ratelende campa naven......een extraatje zeg maar!
Spiff schreef:
Voor wat het waard is: rijden met DJ3 uit 2004 ........met tik.....net zoiets als hard ratelende campa naven......een extraatje zeg maar!
In principe koop je een vork voor de prestaties (en een beetje voor de looks, denk ik ook). Maar als een andere vork van dezelfde prijs niet tikt kun je er toch wel van balen dat de DJ wél tikt?
Vergelijking (gaat vast mank): ik heb vorig jaar onder mijn auto bewust Michelin-banden besteld. Van de Continentals die er anders standaard onder zouden komen wist ik - door een proefrit - dat die veel herrie maken. Reed die auto dan slechter met Conti"s? Nee, niet wezenlijk. Maar hij rijdt nu als geheel veel fijner.
dubbelop schreef:
[Spiff schreef:
In principe koop je een vork voor de prestaties (en een beetje voor de looks, denk ik ook). Maar als een andere vork van dezelfde prijs niet tikt kun je er toch wel van balen dat de DJ wél tikt?
Vergelijking (gaat vast mank): ik heb vorig jaar onder mijn auto bewust Michelin-banden besteld. Van de Continentals die er anders standaard onder zouden komen wist ik - door een proefrit - dat die veel herrie maken. Reed die auto dan slechter met Conti"s? Nee, niet wezenlijk. Maar hij rijdt nu als geheel veel fijner.
Je bandenvergelijk kan ik helemaal volgen.......gelijk heb je.
Maar een andere vork voor hetzelfde geld die niet tikt? Is er een andere vork dan Marzocchi dan? Dat wist ik niet ;D .Zonder gekheid. Van alle kanten hoor ik dat Marzocchi en zeker de Dj serie een zeer goede reputatie hebben op gebied van onderhoud, prestaties en ook tsja looks. Dat ie dan tikt...alla.
In het begin luister je naar ieder zuchtje dat je fiets maakt. Na een paar ritten hoor je het allemaal niet meer....totdat het er niet meer is....dan mis je het ineens.
Spiff schreef:
Je bandenvergelijk kan ik helemaal volgen.......gelijk heb je.
Maar een andere vork voor hetzelfde geld die niet tikt? Is er een andere vork dan Marzocchi dan? Dat wist ik niet ;D .Zonder gekheid. Van alle kanten hoor ik dat Marzocchi en zeker de Dj serie een zeer goede reputatie hebben op gebied van onderhoud, prestaties en ook tsja looks. Dat ie dan tikt...alla.
In het begin luister je naar ieder zuchtje dat je fiets maakt. Na een paar ritten hoor je het allemaal niet meer....totdat het er niet meer is....dan mis je het ineens.
Dat laatste is ook weer waar. Vroeger hadden we het scherpe ge"buzz" van een Hügi, nu van Chris King. Daar tussenin zat het zachte zoemen van een Shimano body op een WTB naaf. Inderdaad mis je dan iets ...... Het tikken van de DJ is, zoals je terecht aangeeft, ook geen ramp of diepe ellende, maar het is gewoon "een beetje jammer". Voor de rest zijn wij ook uiterst tevreden met de DJ.
Ik heb even kontact opgenomen met de inporteur.
Zij zeggen dat er teveel ruimte zit tussen de veren ofzo waardoor het tikken zo hard is, zij zeggen dat ik hem even terug moet sturen zodat ze de speling af kunnen stellen.
ze hebben mij ook verteld dat een dirt jumper zacht mag tikken, maar je dit over het algemeen nouwelijks merkt.
Zij zeggen dat er teveel ruimte zit tussen de veren ofzo waardoor het tikken zo hard is, zij zeggen dat ik hem even terug moet sturen zodat ze de speling af kunnen stellen.
ze hebben mij ook verteld dat een dirt jumper zacht mag tikken, maar je dit over het algemeen nouwelijks merkt.