truvativ holzfeller
Moderator:Beheerders
hallo,
ik heb een standaard P3 met dus holzfeller crancks en ik heb 2 tandwielen vanvoor. Nu was de vraag of het mogelijk was om het kleinste blad ervanaf te halen.
Heeft er iemand ervaring mee ?
mvg
michael
ik heb een standaard P3 met dus holzfeller crancks en ik heb 2 tandwielen vanvoor. Nu was de vraag of het mogelijk was om het kleinste blad ervanaf te halen.
Heeft er iemand ervaring mee ?
mvg
michael
Re:truvativ holzfeller
Waarom zou dat niet kunnen?
::)
heb ik een ander bb nodig ?? heb gezien dat ze veel maten hebben. De manual over de crackset is niet duidelijk en uit die van de giga isis pipe wordt ik ook niet wijzer.
ik kan het kleine blad natuurlijk afhalen, maar dan blijft er een groot gat. en ik denk niet dat het dan mogelijk is om de ketting te "guiden" over het blad met de truvativ guides + het zal op niet veel trekken.
daarom de vraag of er iemand ervaring mee heeft.
ps.: liefst niet antwoorden met een vraag op een vraag, zo komen we niet ver...
heb ik een ander bb nodig ?? heb gezien dat ze veel maten hebben. De manual over de crackset is niet duidelijk en uit die van de giga isis pipe wordt ik ook niet wijzer.
ik kan het kleine blad natuurlijk afhalen, maar dan blijft er een groot gat. en ik denk niet dat het dan mogelijk is om de ketting te "guiden" over het blad met de truvativ guides + het zal op niet veel trekken.
daarom de vraag of er iemand ervaring mee heeft.
ps.: liefst niet antwoorden met een vraag op een vraag, zo komen we niet ver...
wat dacht je van gewoon doen en eventueel de ketting inkorten...volgens mij maak je namelijk een probleem van iets dat er niet is...
draaigewoon die granny der af, zie t probleem er nie van in

al ik nu een P2 had, dan had ik een hussefelt, maar die bestaat ook met 2 en 3 ringen. Zijn de sets met 1 ring dan verschillend qua as opbouw, of ztten er ergens ringen e.d. waardoor je het stuk wat over de as schuift ingekort kan worden ?
Als ik nu men kleine ring weghaal dan lijkt die spatie wel erg groot. of is dit normaal zo ?
Als ik nu men kleine ring weghaal dan lijkt die spatie wel erg groot. of is dit normaal zo ?
Dat is normaal,...de ruimte die je overhoudt hangt af van de lengte van je trapas...ofwel; draai er een kortere trapas in en die ruimte zal minder worden (zou ik niet doen, je zal niet de eerste zijn waarbij de ketting vastzit tussen de BB en de crank.
Cranks van zelfde type met 1, 2 of 3 bladen maakt niks uit voor je BB, ze hebben alledrie dezelfde maat BB nodig. Alleen als je 1 blad hebt is het het beste als het op de middenste positie staat ivm je kettinglijn, maar je BB moet dus niet vervangen worden als je je kleinste blad eraf haalt.