xt schijfrem op monster hoe?
Moderator:Beheerders
Ik wil binnenkort een monster gaan rijden maar hoe kan hier een xt schijfrem op?
xt =is2000
monster =postmount
zijn hier adapters voor te krijgen?
xt =is2000
monster =postmount
zijn hier adapters voor te krijgen?
-
Re:xt schijfrem op monster hoe?
Heel kort gezegd. ja.
Heb zelf een Manitou Black Super vork, hier een adaptor op van postmount naar IS en hierop een XT rem gemonteerd.
In dit geval krijg je dan een dubbele adaptor van postmount naar IS en dan een adaptor van 160 mm schijf naar 203 mm schijf.
Heb zelf een 203 mm schijf en bijpassende adaptor in Duitsland gehaald bij Roseversand. Zie www.roseversand.de.
Of http://www.roseversand.de/rose_main.cfm ... =0&CID=175
Zie artikel Art. 553384.
Heb zelf een Manitou Black Super vork, hier een adaptor op van postmount naar IS en hierop een XT rem gemonteerd.
In dit geval krijg je dan een dubbele adaptor van postmount naar IS en dan een adaptor van 160 mm schijf naar 203 mm schijf.
Heb zelf een 203 mm schijf en bijpassende adaptor in Duitsland gehaald bij Roseversand. Zie www.roseversand.de.
Of http://www.roseversand.de/rose_main.cfm ... =0&CID=175
Zie artikel Art. 553384.
nou zo makkelijk is het helaas niet
als je pech hebt heb je postmount voor 203 mm schijven op je vork zitten dan past alleen postmount 160mm remklauw
en als je een beetje geluk hebt zit er een 160 mm postmount op ( zoals op mijn supermonster)
en daar heb ik een shimano-postmount adapter op zitten en 203 schijf en die past alleen na een avondje zagen en vijlen aan zowel de adapter als de vork
makkelijkste is om postmount remmen te kopen
als goed is staat er nog ergens een topic van Manitou en die heeft gewoon maar hayes gekocht omdat zijn vork de 203 postmount had
als je pech hebt heb je postmount voor 203 mm schijven op je vork zitten dan past alleen postmount 160mm remklauw
en als je een beetje geluk hebt zit er een 160 mm postmount op ( zoals op mijn supermonster)
en daar heb ik een shimano-postmount adapter op zitten en 203 schijf en die past alleen na een avondje zagen en vijlen aan zowel de adapter als de vork
makkelijkste is om postmount remmen te kopen
als goed is staat er nog ergens een topic van Manitou en die heeft gewoon maar hayes gekocht omdat zijn vork de 203 postmount had
-
Evt. oplossing is wel een beetje omslachtig, maar neem je vork en voorwiel voor de zekerheid mee als je degelijke zaken gaat kopen en "pas" ter plaatse of het allemaal functioneert.
Dan heb je zekerheid en kan het je een rit extra en een hoop ergernis besparen.
Zelf had ik deze ervaring niet en ik had het geluk dat het in mijn geval wel allemaal paste.
Dan heb je zekerheid en kan het je een rit extra en een hoop ergernis besparen.
Zelf had ik deze ervaring niet en ik had het geluk dat het in mijn geval wel allemaal paste.
Hij is van plan om mijn Monster over te nemen, maar het is allemaal niet zo simpel. Monster is er in 2 setups, een 8" PM setup en dus voor hayes bvb, maar mijne is een andere, heb ergens iets gelezen van PM 185 achter setup (geeft Marzocchi aan in de 2004 manual) Op de mijne moet ik een Hayes 1cm spaceren voor een 8" schijf. Zelf reed ik met een Hope M4 speciaal voor de Monster. Ik dacht aan een PM->IS adapter van A2Z (die vergroot 20/25mm op de schijf), volgens mij krijg je dan een IS 8" setup. Maar zoiets moet je kunnen uitproberen natuurlijk

-
Aha, zo zit dat dus ben weer een boel wijzer.
Heb dus vandaag gepast met die adapter van Shimano die in principe de schijf 1cm vergroot (PM -> IS icm 170mm schijf) je moet iig heel wat bijwerken maar je zou een schijf van 220/225mm moeten hebben schat ik, of van de vork wat afzagen, maar met zulke praktijken hou ik me niet bezig, dus dit is niet bepaald een optie.
Voor een Monster heb je dus een passende rem nodig.
Voor een Monster heb je dus een passende rem nodig.
-
Is een 170 mm schijf niet groot genoeg dan?!?
Deze heb ik ook in 2 van mijn fietsen ,met Manitou Black Super vorken en dat remt super!!!
Deze heb ik ook in 2 van mijn fietsen ,met Manitou Black Super vorken en dat remt super!!!
ja remt wel goed een 170 maar past niet omdat de remklauw te hoog gaat zitten op die monster dus heb je een 220/225 mm schijf nodig maar die zijn er naar mijn weten niet
-
Evt laten maken door iemand in de vriendenkring die b.v. achter een draaibank staat?!?
-
ne maat van mij heeft zelf ook een adapter "gedraaid". ...............
Hij rijdt er al een half jaar mee rond en dat ding is volgens mij zelfs sterker dan een standaard adapter.
Is natuurlijk ook een stuk goedkoper..............
Hij rijdt er al een half jaar mee rond en dat ding is volgens mij zelfs sterker dan een standaard adapter.
daFreakster schreef:
ne maat van mij heeft zelf ook een adapter "gedraaid". ...............
Kan je er mss een foto van fixen?
hela
ik heb een supermonster met 8 inch disc bevestiging daar past direct mn hayes mag op 200mm schijf dus
en tja als je mee een monster rijd dan heb je toch ook wel 200 mm schijven :-X
ik heb een supermonster met 8 inch disc bevestiging daar past direct mn hayes mag op 200mm schijf dus

en tja als je mee een monster rijd dan heb je toch ook wel 200 mm schijven :-X