Simano Deore LX Shifters slaan over
Moderator:Beheerders
-
Ik gebruik shimano deore LX shifters (zijn al een paar jaar oud) Maar sinds kort slaan deze over...
Als ik omhoog wil schakelen dan pakt de shifter de hendel niet... Soms als ik een beetje scheef aan de hendel druk wel... (de shifter klikt dus niet...)
Is hier nog iets aan toe doen of moet ik nieuw shifters kopen?
Als ik omhoog wil schakelen dan pakt de shifter de hendel niet... Soms als ik een beetje scheef aan de hendel druk wel... (de shifter klikt dus niet...)
Is hier nog iets aan toe doen of moet ik nieuw shifters kopen?
Re:Simano Deore LX Shifters slaan over
Dat klinkt als slijtage en dus nieuwe shifters. Maar wellicht is er nog een shifter wizard die je tips kan geven...
-
De fiets is wel een paar jaar oud, maar is denk ik maar iets van een 1000km in totaal mee gereden...
Wachten dan maar op de shifter wizards....
Wachten dan maar op de shifter wizards....

-
dan kan je shifter niet versleten zijn.. heb je een tijd stil gestaan.. ??
zit de pal niet vastgerot?? of je versnellingskabel verroest??
zit de pal niet vastgerot?? of je versnellingskabel verroest??
-
Hij heeft wel een tijdje stil gestaan....
Maar er is niets verroest of zo.. En soms pakt ie hem wel en soms niet....
Maar er is niets verroest of zo.. En soms pakt ie hem wel en soms niet....
Haal de afsluitdop waar je normaal de binnenkabel door naar binnen steekt bij vervangen los, pak een busje teflonspray die dun is (geen winterteflon want die dikt uit!) en spuit rechtstreeks in de shifter. Even laten inwerken en een paar keer schakelen. 9 van de 10 keer dat het probleem weg is. Zoniet is er waarschijnlijk een veertje losgeschoten die een pal in de vertanding drukt. Als deze dat niet doet schiet de shifter door. Als je niet weet hoe dat werkt zou ik even langs een GOEDE fietsenwinkel gaan, die kunnen het wel oplossen. Maar eerst dus even wat teflon loslaten in de shifters...
(don"t drown" "m)

Als je een riser-bar hebt kan de shifter gefixeert zitten.Zorg ervoor dat alleen de klemband het stuur raakt en beslist niet je opricalgeardisplay.Als dit niet het geval is je opticalgeardisplay er af halen en de pal die je daar ziet zitten inspuiten met WD-40.Door hard worden van het Shimano vet blijft die pal weleens plakken.
Als dit allemaal niet werkt gewoon nieuw erop!
Suc6!!
Als dit allemaal niet werkt gewoon nieuw erop!
Suc6!!
ff wd-40 idd in de shifter spuiten.. grote kans dat hij dan weer goed is..
Ninko
Ninko