Hoe monteren? Kabels door het frame heen.. (KLEIN)
Moderator:Beheerders
Bij een nieuw Klein frame waarbij de kabelverlegging binnendoor het frame dient te lopen worden de "gaten" bestemd voor de kabels voorzien van een soort van "liners" (transparant) waar je je binnenkabel doorheen kunt voeren
echter, eigenlijk wil ik die liners niet verwijderen, want hoe anders ooit nog in godsnaam de binnenkabels te vervangen???
maar de buitenkabels hebben ruzie met die liners... die kunnen niet tot de aanslag van het kabelgootje gelegd worden
hoe dien je hiermee om te gaan?
toch de liners gebruiken voor binnenkabel en daarna de liner te verwijderen?
of anders ... ? en zo ja: hoe?? (liefst dus anders, want hoe om te gaan met vervangen van kabels in de toekomst??)
Alvast bedankt..
echter, eigenlijk wil ik die liners niet verwijderen, want hoe anders ooit nog in godsnaam de binnenkabels te vervangen???
maar de buitenkabels hebben ruzie met die liners... die kunnen niet tot de aanslag van het kabelgootje gelegd worden
hoe dien je hiermee om te gaan?
toch de liners gebruiken voor binnenkabel en daarna de liner te verwijderen?
of anders ... ? en zo ja: hoe?? (liefst dus anders, want hoe om te gaan met vervangen van kabels in de toekomst??)
Alvast bedankt..
Re:Hoe monteren? Kabels door het frame heen.. (KLEIN)
Misschien werkt "t als je de "liners" gewoon bewaart en ze weer, mbv de oude kabels, door het frame doet voordat je de oude kabels verwijderd? Daarna nieuwe kabel door liner, liner verwijderen en weer bewaren...
Weet niet zeker of "t zo werkt, maar lijkt me wel ::)
Je kunt natuurlijk Klein ook gewoon mailen, of je dealer vragen.
Je kunt natuurlijk Klein ook gewoon mailen, of je dealer vragen.

rene schreef:
Misschien werkt "t als je de "liners" gewoon bewaart en ze weer, mbv de oude kabels, door het frame doet voordat je de oude kabels verwijderd? Daarna nieuwe kabel door liner, liner verwijderen en weer bewaren...
Je kunt natuurlijk Klein ook gewoon mailen, of je dealer vragen.![]()
Jouw pure logica is natuurlijk verhelderend... dat ik daar zelf niet aan gedacht heb... liners verwijderen en later weer inschuiven met behulp van aanwezige binnenkabels...
overigens heb ik de vraag via mail al voorgelegd aan klein hoor, maar die zijn uitermate traag met reageren, wacht al een paar dagen op ze...
zojuist mijn (online)dealer gemaild, die zal ook wel reageren maar ik ben altijd ongeduldig van aard geweest en als ik het in mijn kop heb om iets te monteren dan kan ik maar moeilijk het geduld opbrengen om te wachten op een mail

bedankt voor het meedenken
nog mensen die er effectief ervaring mee hebben ???
Nou, ik heb ze gemonteerd... en hopelijk werkt de tip van rene in geval ik ooit de kabels wil vervangen

dit was hoe ik het destijds van mijn klein dealer (BTH) heb gehoord...
de liners verwijderen en in een kastje leggen totdat je ze weer nodig hebt. en idd de liners weer over de binnenkabels trekken wanneer je ze gaat vervangen..
de liners verwijderen en in een kastje leggen totdat je ze weer nodig hebt. en idd de liners weer over de binnenkabels trekken wanneer je ze gaat vervangen..
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Als je je frame tactisch neerlegt kun je de kabel nog wel door het frame krijgen, moet je wel die alu stoppers die in het frame zitten eruit halen. Dan is het gat groot genoeg om met einig geduld de kabel er weer door te krijgen..
JJ
JJ
Vincent schreef:
dit was hoe ik het destijds van mijn klein dealer (BTH) heb gehoord...
Ze liggen in de kast te wachten totdat ik ze nodig heb voor vervanging van de kabels

Bedankt voor de tip, ook JJ bedankt trouwens

Kan je al een tipje van de sluier ligten ? wordt het een lichte Palomino ? ;D
Hmmm, zal ik dat wel doen??janman schreef: Kan je al een tipje van de sluier ligten ? wordt het een lichte Palomino ? ;D

Nou, ik zal het zo zeggen, hij wordt ergens tussen de 11 en 11,5 kilo maar dat is nog een schatting!
Duurzaamheid en kwaliteit staan centraal met een knipoog naar een mooi gewicht

Paar kenmerkende woorden:
Thompson
Hope
XTR
Hugi 240
Genoeg tipje van de sluier? ;D
genoeg
Die manier van JJ heb ik laatst ook een keer geprobeerd op een Klein, werkt idd, de klein op zijn kant, alu dopjes eruit, en dan met een kromme spaak (echt een klein krom puntje eraan), dan kun je hem er wel uit vissen...
Ninko

Die manier van JJ heb ik laatst ook een keer geprobeerd op een Klein, werkt idd, de klein op zijn kant, alu dopjes eruit, en dan met een kromme spaak (echt een klein krom puntje eraan), dan kun je hem er wel uit vissen...
Ninko