Welke tunning voor boxxer race?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
martijnie
Welke tunning voor boxxer race?

Bericht door martijnie » do sep 09, 2004 8:25 pm

Er zijn verschillende mogelijkheden om een boxxer race te tunen.
Mijn vraag is welke is een goede oplossing?
1)een mojo-box met fox internals
2)door tft gewoon laten tunen
3)door tft laten omvormen naar een boxxer race
4)black-box tunning door rockshox zelf.
Wie heeft ervaring met èèn van deze oplossingen?
Alvast bedankt.

Grtz

Ninko

Re:Welke tunning voor boxxer race?

Bericht door Ninko » do sep 09, 2004 9:41 pm

wat gebeurt er eigenljk utberhaubt bij zo"n tuning????

Ninko

Crash

Bericht door Crash » vr sep 10, 2004 9:51 pm

volgens mij een andere binnen werk of de oliepoorten van t bestaande binnen werk worde wat groter gemaakt andere olie erin.
je betaald je eigen scheel terwijl het gewoon in boeken en pdf staan van rock shox zelf :?

Bruno

Bericht door Bruno » zo sep 12, 2004 2:07 pm

Crash schreef:
volgens mij een andere binnen werk of de oliepoorten van t bestaande binnen werk worde wat groter gemaakt andere olie erin.
je betaald je eigen scheel terwijl het gewoon in boeken en pdf staan van rock shox zelf :?

Van echte tuning staat er niks in in de manuals, is ook iets waar je zelf niet aan begint als je niks kent van hydraulica. Bij tuning wordt het binnenwerk aangepast (shims herschikken e.d.) zodanig dat de dempingeigenschappen veranderen. Het gaat hier niet om enkel wat andere olie ofzo. Weet dat Tim Flooks de vorken (en dempers) tuned naar jouw gewicht en rijstijl. Je kan je Boxxer race laten upgraden naar de team, wordt er een cartridge vervangen, voor de rest weet ik er ook niks meer over

Crash

Bericht door Crash » do sep 16, 2004 1:30 pm

Bruno schreef:
[
Crash schreef:

Van echte tuning staat er niks in in de manuals, is ook iets waar je zelf niet aan begint als je niks kent van hydraulica. Bij tuning wordt het binnenwerk aangepast (shims herschikken e.d.) zodanig dat de dempingeigenschappen veranderen. Het gaat hier niet om enkel wat andere olie ofzo. Weet dat Tim Flooks de vorken (en dempers) tuned naar jouw gewicht en rijstijl. Je kan je Boxxer race laten upgraden naar de team, wordt er een cartridge vervangen, voor de rest weet ik er ook niks meer over

halleee zo special is dat ammel niet en in de boeken van rockshox staan dingen over tunen ;)

k@tze

Bericht door k@tze » do sep 16, 2004 1:48 pm

Says WHO ?....

Iemand die er gevoel voor heeft voelt het weldegelijk Crash. Standaard stellen de RS vorken niet veel voor, maar na tuning, waar je je niet scheel aan betaald (het loont zich als je tenminste aan dh doet) voelen de vorken als herboren. ::)

legion
Contacteer:

Bericht door legion » do sep 16, 2004 4:29 pm

martijnie schreef:
Er zijn verschillende mogelijkheden om een boxxer race te tunen.
Mijn vraag is welke is een goede oplossing?
1)een mojo-box met fox internals
2)door tft gewoon laten tunen
3)door tft laten omvormen naar een boxxer race
4)black-box tunning door rockshox zelf.
Wie heeft ervaring met èèn van deze oplossingen?
Alvast bedankt.

Grtz

5)Had romic niet ook een tune-iets voor Boxxers?

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » do sep 16, 2004 5:01 pm

Mojo: ni doen. er zijn problemen mee, en heb ergens een artikel gelezen van een kerel die een mojo én een TFT heeft en uiteindelijk voor die laatste kiest.

Ik denk ni da je er veel aan hebt om een Race naar een Race te tunen. Team bedoel je?
Dat doet Flooks in zn standaard tune-up. Verder boort ie links en rechts nog wat om de spikes eruit te halen.
Resultaat is dat ie van een vork die standaard nogal shitty voelt een echte klassebak maakt.

Heel exclusief zou een Plug tuning zijn. Dan moet u vork wél naar de US of A maar daar raven ze erover. Of t beter is dan Flooks? tell us afterwards.....

minder exclusief maar de beste tuning op een boxxer? Koop n Dorado ;)

jojo

Bericht door jojo » do sep 16, 2004 6:54 pm

Als een boxxer beter tot zijn recht komt nadat hij getuned is, waarom gaat rock shox dan niet zelf de boxxers beter maken zodat tunning niet meer nodig is?? Zal lijkt mij ook beter zijn voor de verkoop, dat de klant een vork koopt die in 1 keer goed is, als b.v. een dorado

rene

Bericht door rene » do sep 16, 2004 6:56 pm

Eeehm, After sales upgrading heet dat toch? Kassa! ::)

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr sep 17, 2004 10:22 am

jojo schreef:
Als een boxxer beter tot zijn recht komt nadat hij getuned is, waarom gaat rock shox dan niet zelf de boxxers beter maken zodat tunning niet meer nodig is?? Zal lijkt mij ook beter zijn voor de verkoop, dat de klant een vork koopt die in 1 keer goed is, als b.v. een dorado

2005 reeks zou zo goed als alle gekende problemen opgelost hebben. Maar dan mag je niet de goedkoopste proberen.Dat ze er in 03/04 in zaten is volgens velen een gevolg van de overname van RS door SRAM. Hun slechte kwaliteit werkt blijkbaar besmettelijker dan de pokken bij de indianen na columbus.
Er staat een test van de 2005 op nsmb

Ghostdog - X
Contacteer:

Bericht door Ghostdog - X » za sep 18, 2004 2:39 pm

Animine

Bericht door Animine » za sep 18, 2004 3:45 pm

BF = cabrón schreef:
Mojo: ni doen. er zijn problemen mee, en heb ergens een artikel gelezen van een kerel die een mojo én een TFT heeft en uiteindelijk voor die laatste kiest.

Klopt, stond ergens op t forum van Southerndownhill.com, kerel had een heel vergelijk geschreven tss boxxer met mojo kit en TFT boxxer, hij koos uiteindelijk voor de TFT

Heel exclusief zou een Plug tuning zijn. Dan moet u vork wél naar de US of A maar daar raven ze erover. Of t beter is dan Flooks? tell us afterwards.....

Moet dat niet Push zijn? Of is Plug nog iets anders?
minder exclusief maar de beste tuning op een boxxer? Koop n Dorado ;)

Plaats reactie