poedercoaten
Moderator:Beheerders
-
Yo,
Heeft iemand al eens zijn/haar frame laten poedercoaten?
Ik ben benieuwd of dit een dure grap is of redelijk betaalbaar.
Peter.
Heeft iemand al eens zijn/haar frame laten poedercoaten?
Ik ben benieuwd of dit een dure grap is of redelijk betaalbaar.
Peter.
Re:poedercoaten
Ik heb ooit eens ergens gehoord dat ze een fietsframe voor 75 euro stralen en poedercoaten.
Vraag me niet waar, want ik heb het ook maar ergens gehoord of gelezen. Volgens mij zelfs op het DP forum. ???
Vraag het eens bij je LBS.
Succes verder.
Vraag me niet waar, want ik heb het ook maar ergens gehoord of gelezen. Volgens mij zelfs op het DP forum. ???
Vraag het eens bij je LBS.
Succes verder.
+/- 75 euro moet wel lukken voor stralen en coaten, weet wel een adresje waar ze dat kunnen doen, maar is wel hier in de buurt van Groningen (Marum).
Ik betaalde 70 euro om een onbewerkt alu frame te laten poedercoaten.
- Ghostdog - X
- Contacteer:
die kerel van 2xtd bikez kan goedkoop poedercoaten. 40 euro ofzo. vraag t hem.
alle RAL kleuren behalve de Neons
alle RAL kleuren behalve de Neons
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
In Nijkerk zit Gerritse coatings, ik betaalde volgens mij ongeveer 50 Euro voor matzwartttt
JJ
JJ
Apeldoorn 20 euro maar moet je zelf het frame eff aan de haak hangen en doppen in je frame douwen.
laat ik nou net in Apeldoorn wonen
heb je er adres ofzo van?
dan moet je hem nog wel zelf de oude poedercoatig eraf halen zeker?

Jo gaste...Inderdaad kunnen wij voor 40 euries je frame laten coaten in bijna alle kleuren......
Moet je hem wel kaal bij ons aanleveren...en thats it......
gr Chiel & Harold
2XD BikeZ....
gr Chiel & Harold
2XD BikeZ....
Kaal kaal alle verf of kaal glad oppervlak?Top Cat schreef: Jo gaste...Inderdaad kunnen wij voor 40 euries je frame laten coaten in bijna alle kleuren......
gr Chiel & Harold
2XD BikeZ....
En wat als niet poedercoat maar gewone lak?
ligger schreef:
laat ik nou net in Apeldoorn wonen![]()
ja je moet je frame zelf kaal maken voor het beste effect dus helemaal blank. Ik weet niet precies meer hoe het bedrijf heette maar ze doen het meeste van die twinnyloads poedercoaten. Je kunt ook eff bij google zoeken en wat rondbellen.
666 gothicbiker 666 schreef:
[Top Cat schreef:
Jo gaste...Inderdaad kunnen wij voor 40 euries je frame laten coaten in bijna alle kleuren......
gr Chiel & Harold
2XD BikeZ....
Kaal kaal alle verf of kaal glad oppervlak?
En wat als niet poedercoat maar gewone lak?
kaal, is alle decals eraf, gewoon lak, nog niet bij de hand gehad, maar moet ook lukken, maar beters coaten.....
mail anders chielbike@freeler.nl
Zorg er wel voor dat je alle openingen in je frame waar je geen verf wil hebben goed afdicht (balhoofd, bracket, nokjes voor kabels etc). Kan bijvoorbeeld (in geval van balhoofd of bracket) met twee ringen en een stuk draadeind plus moeren. Ook schijnt Ducktape of varianten daarvan te helpen, maar dit heb ik nog niet geprobeerd ivm door mij verwachte problemen met de hitte. Indien je verf op plaatsen krijgt met een schroefdraad, zorg dan dat je de beschikking hebt over een passende draadsnijder (waarmee je schroefdraad in metaal snijdt). Hiermee kun je, mits voorzichtig toegepast, de verf prima verwijderen en een goede snede tbv bv trapas prepareren. Andere plekken waar je verf wilt verwijderen helpt in het uiterste geval alleen een scherp mes. Dit is echter een beroerd klusje, dus het beste zorg je voor een goede afdichting op voorhand.
Suc6,
Harold
Suc6,
Harold
Ik heb een paar jaar in bij een poedercoater vakantiewerk gedaan.
Je kan bepaalde delen ook gewoon met creppetape afplakken. Het nadeel is dat je je frame tussendoor een keer uit de oven moet halen om de tape te verwijderen. Als de lak uitgevloeid is. Niet het gehele proces laten zitten. Ik weet eigenlijk niet wat ermee gebeurt als je dat wel doet, want dat hebben we eigenlijk nooit uitgeprobeert.
Een beetje poedercoater heeft een heel assortiment doppen om gaten af te dichten.
[shadow=green,right,400]Succes
[/shadow]
Je kan bepaalde delen ook gewoon met creppetape afplakken. Het nadeel is dat je je frame tussendoor een keer uit de oven moet halen om de tape te verwijderen. Als de lak uitgevloeid is. Niet het gehele proces laten zitten. Ik weet eigenlijk niet wat ermee gebeurt als je dat wel doet, want dat hebben we eigenlijk nooit uitgeprobeert.
Een beetje poedercoater heeft een heel assortiment doppen om gaten af te dichten.
[shadow=green,right,400]Succes

hehe nog 1 die vakantiewerk heeft gedaan bij een poedercoat bedrijf
tis idd eenvoudig
heb lange tijd trug mijn bmx frame laten lakken and got it for free :d zei ik al dat ik de mense kende ? :p

tis idd eenvoudig

Laatst was er iemand die zijn Cannondale opnieuw had laten spuiten (repaint bij Cannondale) Heeft iemand enig idee hoeveel dat kost?
Stond afgelopen maand een artikel in Fiets. Ik meen 70 euro ??? Kan alleen als je idd een C"dale frame hebt.
70 euro lijkt mij geen verkeerde prijs. Ik dacht gehoord te hebben dat het iets van 170 euro koste.
Hhmmm, dat zou ook kunnen, weet ik niet zeker . . .
Je kunt ze natuurlijk ff mailen . . .
Overigens kon je vroeger ook allerlei frames laten spuiten bij Gazelle . . . Misschien ook een optie.
Je kunt ze natuurlijk ff mailen . . .
Overigens kon je vroeger ook allerlei frames laten spuiten bij Gazelle . . . Misschien ook een optie.