Re:Nieuw frame klaar maken
Moderator:Beheerders
Ik zit er over te denken om een nieuw frame (Kona / Specialized) te kopen. Ik heb vernomen dat bij een nieuw frame, normaal gesproken voor de montage van de onderdelen de zadelpenbuis, het balhoofd en de BB draad nabewerkt moeten worden. Hiervoor heb je duur speciaal gereedschap nodig. In dat geval is het niet aantrekkelijk om via een online-shop een frame te bestellen.
Wat is jullie ervaring?? ???
Greetzzz KLAAS
Greetzzz KLAAS
Bij een Specialized is dat altijd al gedaan, dacht ik...
Vraag anders de LBS waar je dat frame koopt ::) Weet je iig zeker dat "t goed is . ..
Het schroefdraad moet altijd opgefrist worden en ingesmeerd met montage pasta.(Advies van Shimano die dit met regelmaat blijven herhalen)Verder moet je je balhoofd cups in de balhoofd buis persen.Je kunt hem er ook inslaan,maar dan is de kans groot dat je frame scheurd of dat het scheef gaat.
Koop je frame dus gewoon bij de man die hem maken kan!
Koop je frame dus gewoon bij de man die hem maken kan!
In principe worden alle losse frames montagegereed afgeleverd. Het kan nooit kwaad om hier specifiek naar te vragen...
Heb bij mijn Planet-X geen problemen gehad. Alleen even de balhoofdtool van de LBS geleend om de headsetcups erin te persen
Bracketdraad was mooi gedraaid.
Bracketdraad was mooi gedraaid.
hmz ik heb wel problemen gehad met mn alutech
bottombracket huis was niet good opgetapt en de zadel buis was niet geruimd very sux dus
dus vraag het voor de ckr heid na
bottombracket huis was niet good opgetapt en de zadel buis was niet geruimd very sux dus

dus vraag het voor de ckr heid na

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Bakkersma schreef:
Zelf doen

Woon je in de buurt van Amersfoort? Kan ik het zo voor je doen.
JJ