Re:HS-33 probleempje
Moderator:Beheerders
op de bike van mijn vriendin zitten HS-33 remmekes.
Nu is er een probleem met de achterrem.
Normaal als je aan het rode knopje op de remhandle draait, draai je de blokken dichter op de velg.
Nu staat dat rode knopje in de uiterste stand, maar de remblokken zijn niet dichter op de velg gekomen,
Als je de rem nu stevig inknijpt, knijp je hem zo tegen het handvat aan. normaal kan je dit terugstellen met dat rode knopje maar aangezien deze al in de uiterste stand staat lukt dit niet.
Remblokken zijn nieuw.
Ik snap het ff niet meer......
Zit er soms lucht in het systeem?
Wat te doen?
alvast bedankt.
dusssss©
Nu is er een probleem met de achterrem.
Normaal als je aan het rode knopje op de remhandle draait, draai je de blokken dichter op de velg.
Nu staat dat rode knopje in de uiterste stand, maar de remblokken zijn niet dichter op de velg gekomen,
Als je de rem nu stevig inknijpt, knijp je hem zo tegen het handvat aan. normaal kan je dit terugstellen met dat rode knopje maar aangezien deze al in de uiterste stand staat lukt dit niet.
Remblokken zijn nieuw.
Ik snap het ff niet meer......
Zit er soms lucht in het systeem?
Wat te doen?
alvast bedankt.
dusssss©
Ik heb dit ook eens gehad met mn remmen, en heb dit opgelost door, het stelschroefje helemaal terug te draaien, remmen loshalen en opnieuw monteren.
Monteren kun je makkelijker maken, door dunne (1-2mm) opvulblokjes tussen de velg en remblokken te steken. Alles weer vastzetten, en als het goed is doen je remmen het weer.
Succes ermee!
Monteren kun je makkelijker maken, door dunne (1-2mm) opvulblokjes tussen de velg en remblokken te steken. Alles weer vastzetten, en als het goed is doen je remmen het weer.
Succes ermee!
nee dit gaat niet werken. Volgens mij begrijp je mij niet.
dusssss©
dusssss©
Ik zou niet weten hoe er dan lucht in gekomen kan zijn.
Maar t zou wel jouw verhaal verklaren.
Is ie misschien lek?? Dan je de olie eruit druk? (als dat zo zou zijn had je dat vast wel gezien)
Komt de hendel wel helemaal terug als je hem ingedrukt hebt? Gewoon net zo snel als altijd of langzamer?
Maar t zou wel jouw verhaal verklaren.
Is ie misschien lek?? Dan je de olie eruit druk? (als dat zo zou zijn had je dat vast wel gezien)
Komt de hendel wel helemaal terug als je hem ingedrukt hebt? Gewoon net zo snel als altijd of langzamer?
Als je de remhendel inknijpt horen de blokken direct te gaan bewegen.
Doen ze dit niet dan zit er lucht in je systeem en met je alles ff goed nakijken!
Doen ze dit niet dan zit er lucht in je systeem en met je alles ff goed nakijken!
bewegen de remblokken überhaupt als je de remhendel indrukt? If not: lucht of lek of beide, anders; zoals jij het vertelt, lijkt mij dat de TPA adjuster, om dat rooie knoppie bij naam te noemen, gewoon nix doet . . . dol ofzo ???
Je kan de remblokjes ook dichter bij de velg zetten, ff met een inbus sleutel beide boutjes op de rem los draaien en de bovenste "haakje"met een steeksleuteltje of waterpomptang naar binnen duwen en weer vast zetten
alles werkt zoals het bij mij op de RM & strandfiets werkt, enige verschil is dat ik de TPA adjuster :P niet meer kan verdraaien naar de kant die ik zou willen. Als je gaat draaien wordt het alleen maar beroerder.
Ik ga bijna denken dat hij afgevuld is met de TPA in de verkeerde stand, of kan dit niet.
Ik heb net nog nooit enig onderhoud aan een HS-33 moeten plegen, dus heb daar (nog) geen verstand van.
dusssss©
Ik ga bijna denken dat hij afgevuld is met de TPA in de verkeerde stand, of kan dit niet.
Ik heb net nog nooit enig onderhoud aan een HS-33 moeten plegen, dus heb daar (nog) geen verstand van.
dusssss©
BOSS schreef:
dus heb daar (nog) geen verstand van.
Ziet er naar uit dat dat gaat veranderen . . .
Heeft Magura niet meer een handleiding "downloadable" ?
Als het alleen beroerder wordt als je de TPA verdraait, lijkt "t er idd op dat "ie te weinig olie bevat. Bijvullen dus met de TPA op "minimaal". Wel vreemd....
mwoah mijn vriendin heeft hem 2dehands gekocht.
Dus misschien heeft beun er wel aangezeten met zijn poten.
dusssss©
Dus misschien heeft beun er wel aangezeten met zijn poten.
dusssss©
Het kan idd zijn dat de "beunhaas/vorige eigenaar"ze ontlucht heeft met de TPA volledig in gedraait.
Dan is het een kwestie van uitdraaien en opnieuw onluchten.
Dan is het een kwestie van uitdraaien en opnieuw onluchten.
kan ik eindelijk mijn Magura servicekit gaan gebruiken.
Als die tenminste al niet over de houdsbaarheids datum heen is
Of is dit niet aan te raden om zelf te doen????
dusssss©
Als die tenminste al niet over de houdsbaarheids datum heen is

Of is dit niet aan te raden om zelf te doen????
dusssss©
Zelf doen is makkelijk te doen!
Steelt niet veel voor, geloof zelfs dat het op internet of in een handleiding gewoon terug te vinden is hoe stap voor stap.
Steelt niet veel voor, geloof zelfs dat het op internet of in een handleiding gewoon terug te vinden is hoe stap voor stap.
Cubeman schreef:
Zelf doen is makkelijk te doen!
sterker nog, die handleiding zit IN de servicekit ;D ;D
dusssss©
-
kijk ook ff of die niet ergens lekt.. je weet het tenslotte nooit.. ff je wiel er uit halen en een stuk hout of zo iets tussen de remblokken zetten zodat je weer wat slag hebt in je remhendel en dan even flink knijpen..
Zelf bijvullen is inderdaad vrij eenvoudig te doen. Gewoon effe op "t net zoeken naar een handleiding.
Bijvullen zal in dit geval niet nodig zijn! ;D
@boss!
Ben wel benieuwd of t probleem al verholpen is en of t daadwerkelijk aan te veel olie ligt (kan niet anders volgens mij)
@boss!
Ben wel benieuwd of t probleem al verholpen is en of t daadwerkelijk aan te veel olie ligt (kan niet anders volgens mij)
Faxmulder schreef:
Bijvullen zal in dit geval niet nodig zijn! ;D
@boss!
heb er nog nix aan gedaan, zal vandeweek ff kijken
dusssss©
alles gelukt, zat idd lucht in en de TPA stond verkeerd.
fluitje van een cent ;D
dusssss©
fluitje van een cent ;D
dusssss©