hoeveel en welke olie moet er in een rock shox deluxe achterdemper ?
hoeveel en welke olie in rock shox
Moderator:Beheerders
Re:hoeveel en welke olie in rock shox
Er moet zoveel olie in zodanig dat er geen lucht in zit, maar in principe doe je een demper niet zelf open (staat deze demper niet onder druk met stikstof?) Heb zelf mijn Shock Works wel verschillende keren open gedaan (maja, da"s dan ook taiwanese brol ivg andere dempers) deze kon je zelf op druk zetten met een ventiel. Moet wel zeggen dat het een serieus gesmos is en een gefoefel om hem luchtledig te krijgen als je niet de juiste technieken kent, is me wel gelukt hoor (en werkt na 5 keer opendoen ofzo trouwens beter nu dan toen hij nieuw was) Je moet er gewoon schokdemperolie indoen, maar welke viscositeit weet ik niet, probeer eens met 10 of 15W, heel veel olie zit er in een demper niet in hoor.
Als de demper op druk stond met stikstof gaat de demping niet meer behoorlijk werken als je hem zelf hebt opengedaan
Als de demper op druk stond met stikstof gaat de demping niet meer behoorlijk werken als je hem zelf hebt opengedaan
-
Pas wel even goed op er zijn dempers waar inderdaad stikstof in zit onder een kleine druk van zo"n 50 bar!!!
Als je deze dus opent kun je waarschijnlijk je plafond opnieuw sauzen!!!
Dus denk aan je vingers, je bent een rund als met schokdempers stunt!!! ;D
Als je deze dus opent kun je waarschijnlijk je plafond opnieuw sauzen!!!
Dus denk aan je vingers, je bent een rund als met schokdempers stunt!!! ;D
mmmmmm
Tha Crasher heeft zo zijn Fox Vanilla RC een keer zelf open gedaan, gebeurde toch niks speciaal, denk niet dat daar 50 bar op stond hoor
Tha Crasher heeft zo zijn Fox Vanilla RC een keer zelf open gedaan, gebeurde toch niks speciaal, denk niet dat daar 50 bar op stond hoor
bij agu laten reviseren niet net zo makkelijk?
-
Yep en in 5 werkdagen retour. ;D
Enne Bruno, ik zei ook er zijn dempers etc. dat wil dus niet zeggen dat alle dempers dit hebben.
Heb zelf een RS Sid demper en die heeft dat wel maar mijn Cane Creek demper weer niet.
Enne Bruno, ik zei ook er zijn dempers etc. dat wil dus niet zeggen dat alle dempers dit hebben.
Heb zelf een RS Sid demper en die heeft dat wel maar mijn Cane Creek demper weer niet.