derailleur en ketting lopen tegen band aan

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
FreeRider
derailleur en ketting lopen tegen band aan

Bericht door FreeRider » zo aug 15, 2004 5:19 pm

Hallo allemaal,

"k zit met een probleem namelijk dat ik nu een conti Diesel op mijn achterwiel in mijn Banshee Scirocco heb gelegd, maar de band loopt tegen de ketting aan.

nu denk "k dat ik een bredere BB nodig heb maar welke breedte???
cupmaat is 68
de kooi van de voorderailleur zit ook tegen de band aan als de ketting voor op het kleinste blad ligt.

Is dit de oplossing op is er een ander probleem ???

zouden jullie zsm de oplossing kunnen geven met dit probleem ivm m"n bikevakantie volgende week.

misschien kan er iemand die ook een Banshee Scirocco heeft reageren en vertellen welke BB diegene heeft ! ?

bike2die

Re:derailleur en ketting lopen tegen band aan

Bericht door bike2die » ma aug 16, 2004 12:11 pm

Hallo,

Als je voorderailleur tegen je band aan loopt zul je je voorderialleur af moeten stellen je moet hem voor op het kleinste blad leggen en achter op het grootste blad dan moet je kijken of je nog veel ruimte over hebt tussen de der. en de ketting. als dat niet het geval is dan heb je een te brede band gekocht stel nou dat er een 2.1 band op licht dan ga je naar 1.9

Suc6 ermee

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma aug 16, 2004 12:35 pm

Wat zit er nu in voor bracket (hoe breed)?

Het hangt er van af wat er nu in zit en wat het bereik van je voorderailleur is. Een bredere bracket zorgt voor een andere kettinglijn, maar als je voorderailleur nog wat bereik over heeft zou je voor een iets bredere bracket kunnen gaan, er van uitgaande dat hij op dit moment goed staat afgesteld (kooi evenwijdig aan kettingbladen??)

En meneer bike2die, eerst even lezen en dan pas slimme dingen zeggen.. Een Conti Diesel in 2.1 ::)

FreeRider

Bericht door FreeRider » ma aug 16, 2004 5:24 pm

er zit nu een 68-110 bb in

P0rnkinG

Bericht door P0rnkinG » wo aug 25, 2004 9:38 am

probeer een bredere as, 113 of 118 ???

Plaats reactie