Ik heb tweede hand een fiets met Saint groep gekocht, ben er erg over te spreken. Ik had echter laatst een lekke band en wilde deze verwisselen en vond het redelijk lastig dat de derailleur vastzat aan de achteras. Wiel bij het frame houden, nieuwe binnenband er tussen pielen etc. Verder moest ik de achter derailleur weer bijstellen toen ik het wiel er weer in had gedaan.
Is er een handigheidje dat ik over het hoofd zie??
Alvast bedankt!
Lautje.
Band verwisselen met Saint derailleur
Moderator:Beheerders
Re:Band verwisselen met Saint derailleur
Waarom het wiel bij het frame houden? Als de steekas eruit is kan je toch gewoon het wiel eruit halen? Dat van die derrailleur snap ik wel en dat is spijtig iig, maar veel kan het eigenlijk niet zijn als je iedere keer, bijna, evenveel kracht zet bij het vastdraaien van je wiel (eigenlijk zou dat steeds exact hetzelfde moeten zijn.
Het is dan wel zo dat je derailleur dan aan de ketting en de kabel ligt rond te hangen... lijkt me iets waar je mee zult moeten leren leven. :-X
of... komt de frame openwringtool voor stadsfietsen terug in de mode?
greetz
bettes
Het is dan wel zo dat je derailleur dan aan de ketting en de kabel ligt rond te hangen... lijkt me iets waar je mee zult moeten leren leven. :-X
of... komt de frame openwringtool voor stadsfietsen terug in de mode?
greetz
bettes
Re:Band verwisselen met Saint derailleur
Gaarne niet weer de old school vorkuitzetter terug.. een goede vinding die ik echter toch wil vermijden ;D
Ik heb de as er niet helemaal uitgedraaid, gewoon losgedraaid en dan komt de derailleur dus mee met het wiel. Aangezien de ketting daar doorheen zit is het wiel dus niet gemakkelijk van het frame te verwijderen (zonder losmaken van de ketting of het verwijderen van derailleurwieltje).
Ik heb de as er niet helemaal uitgedraaid, gewoon losgedraaid en dan komt de derailleur dus mee met het wiel. Aangezien de ketting daar doorheen zit is het wiel dus niet gemakkelijk van het frame te verwijderen (zonder losmaken van de ketting of het verwijderen van derailleurwieltje).