Balhoofd!! (Spoed geboden AUB!!)
Moderator:Beheerders
Jow, ik heb een probleem(pje) met me balhoofd. M"n starfangled-nut zit te hoog (lijkt het), daardoor valt de hele toko uit elkaar. Doordat ie te hoog zit krijg ik oa m"n top-cap er niet meer goed in. Hoe krijg ik de starfangled-nut weer waar die hoort te zitten. (Hij zit nu ongeveer 0.5 cm onder de bovenkant van de stuurbuis van me vork.
Wie helpt me uit de brand???? (graag vanavond nog)
Wie helpt me uit de brand???? (graag vanavond nog)
Re:Balhoofd!! (Spoed geboden AUB!!)
sla hem er iets verder in met een voorwerp dat je mooi in het midden kunt erop kunt zetten. en dan een paar flinke meppen geven ;D
Been there, done that, didn"t work out!
(Of JD en ik zijn gewoon te slap! :P )
(Of JD en ik zijn gewoon te slap! :P )
een starfangled nut moet je echt wel verder erin kunnen slaan. ik neem een topcap en een bout, die draai ik erin en dan tikken geven. die topcap gebruik ik omdat de starfangled nut wel recht erin moet blijven. als ie echt zo sterk is moet je hem misschien via de andere kant losmaken en dan een nieuwe erin.
Ik denk dat ik gewoon ff langs de LFH ga, ff een nieuwe erin laten zetten.
met een pijpsleutel moet het ook lukken gewoon de grootst mogelijke maat die erin past nemen en dan rammen met die hamer
Al geprobeerd, maar ik laat het toch liever even over aan een vakman. Voordat ik de hele toko aan gort sla.
jah dan sloop je t paraplutje en moet er een nieuwe in
Is dat alles?
En anders koop je zo"n topcap met een klemsysteem ipv 1 met paraplutje! Ik weet alleen nix van de kwaliteit van die systemen! Maar zoveel hoeft t ook weer niet te houden! Is toch alleen voor t afstellen van je ballehoofd!

Is dat alles?
En anders koop je zo"n topcap met een klemsysteem ipv 1 met paraplutje! Ik weet alleen nix van de kwaliteit van die systemen! Maar zoveel hoeft t ook weer niet te houden! Is toch alleen voor t afstellen van je ballehoofd!
Heeft idd niks te houden. Ik heb mijn topcap, bout en nut gewoon weggelaten. Kan ik onder het rijden door de stuurbuis naar mijn voorband kijken

En draai de Topcap niet te vast... heb er laatst 2 zo gesloopt, ik dacht dus dat de topcap alles moest samenhouden.. das dus niet zo.
De topcap houd inderdaad niet de hele toko bij elkaar, maar de nut toch wel?
Dat verhaal van afstellen snap ik niet helemaal, leg es uit!
Dat verhaal van afstellen snap ik niet helemaal, leg es uit!
Gewoon erin meppen met dop/pijpsleutel (met beleid natuurlijk). Hebben we zondag op de parkeerplaats van Winterberg ook nog gedaan en ging prima.
Voortaan anders miischien een headlock gebruiken, heb je dat gekloot met ster ook niet.
Sccs
C.
Voortaan anders miischien een headlock gebruiken, heb je dat gekloot met ster ook niet.
Sccs
C.
Mathijs, de bout trekt de topkap naar de star-nut. Daardoor breng je het balhoofdlager op de juiste voorspanning. (soepel draaiend zonder speling) Nu draai je de bouten van de stuurpen aan, waardoor de instelling gefixeerd is. In principe kun je nu dus de topkap en bout gewoon verwijderen.