Jekyll frame + hayes = 0.5cm spacers??

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Xtuv
Jekyll frame + hayes = 0.5cm spacers??

Bericht door Xtuv » vr jul 23, 2004 7:54 pm

Ik ben mijn Jekyll frame aan het opbouwen, nu wil ik m"n hayes d"rop zetten.. had bij b2b nog wat boutjes en spacertjes meegekregen, maar nu blijkt d"r ongeveer een halve centimeter (als het niet meer is) tussen frame en caliper te zitten :? dat kan ik moeilijk opvullen..
Zo ziet het eruit dus:
Afbeelding

Afbeelding

Hoe ga ik dat oplossen? spacertjes tussen schijf en naaf? "t is gewoon een hayes 160mm schijf op een woodman naaf

Dirty-Harry

Re:Jekyll frame + hayes = 0.5cm spacers??

Bericht door Dirty-Harry » vr jul 23, 2004 8:22 pm

steek ringetjes tussen u adapter en frame. logisch toch?

Xtuv

Bericht door Xtuv » vr jul 23, 2004 8:48 pm

Dirty-Harry schreef:
steek ringetjes tussen u adapter en frame. logisch toch?

Ja maar zoveel is toch niet normaal? lijkt mij niet echt gezond.. zal in ieder geval langere bouten nodig hebben dan de standaard.

Wytze

Bericht door Wytze » za jul 24, 2004 3:52 pm

bij m"n nicolai zit er ook 4mm tussen, van Magura bestaan dikke ringen van 2mm dik die zijn qua maat wat nauwkeuriger dan de huis tuin en keuken ringetjes

Xtuv

Bericht door Xtuv » za jul 24, 2004 5:46 pm

enig idee wat die horen te kosten..?
als ik m"n schijf ermee ga opvullen dan ga ik er veel nodig hebben..

michel2

Bericht door michel2 » zo jul 25, 2004 2:38 am

een maat van me heeft dit als volgt opgelost: een dike spacers tussen de naaf en de schijf, wat je kunt doen is bijvoorbeeld een oude schijf gebruiken en daar de "bolt cirkel" de ring met de 6 schroef gaten uit zagen.hij heeft er een op maat van alu die 4mm dik, maar een oudfe schijf kan dus ook.ik denk dat een spacer als dit een sterkere oplossing is als een hoop k*t ringetjes tussen de caliper en het frame.
gagroet michel

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo jul 25, 2004 9:58 am

als je die afstand blijft houden tussen je rem en je frame lijkt dat me niet al te sterk. hoe dichter bij het frame, hoe stijver, toch?

Xtuv

Bericht door Xtuv » ma jul 26, 2004 12:18 am

michel2 schreef:
een maat van me heeft dit als volgt opgelost: een dike spacers tussen de naaf en de schijf, wat je kunt doen is bijvoorbeeld een oude schijf gebruiken en daar de "bolt cirkel" de ring met de 6 schroef gaten uit zagen.hij heeft er een op maat van alu die 4mm dik, maar een oudfe schijf kan dus ook.ik denk dat een spacer als dit een sterkere oplossing is als een hoop k*t ringetjes tussen de caliper en het frame.
gagroet michel

da"s een goeie! ik heb alleen geen ouwe schijven.. moet ik die nog ergens vandaan toveren :)

Plaats reactie