Klemmen schijfrem giant mph II
Moderator:Beheerders
De achterste schijfrem van mijn giant xtc 840 is niet meer met het stelwieltje aan het stuur te verstelen. Bij warm weer kan het voorkomen dat het achterwiel helemaal niet meer wil draaien i.v.m. klemmen van de remklaauw op de schijf. Heeft iemand hier ervaring mee en weet je hoe je dit moet verhelpen laat het mij dan weten. Ik wordt er namelijk een beetje moedeloos van dat ik niet meer met plezier kan biken door die K*?! rem.
Re:Klemmen schijfrem giant mph II
dat komt doordat het een remsysteem is dat gesloten is.
Als de remvloeistof opwarmt en uitzet kan het nergens heen en gaat hij dus klemmen.
de enige optie is om een open remsysteem te kopen zoals haast alle huidige remsystemen zijn
Als de remvloeistof opwarmt en uitzet kan het nergens heen en gaat hij dus klemmen.
de enige optie is om een open remsysteem te kopen zoals haast alle huidige remsystemen zijn
Cubeman schreef:
dat komt doordat het een remsysteem is dat gesloten is.
nee dat is t niet, ik heb die troep ook gehad en op een of andere manier gaat het cilindertje in de remhendel er soms te ver in, met als gevolg dat ie hardstikke vast staat.
Ik heb ze toen uit elkaar gehaald en goed schoon gemaakt en ingevet. Ging een tijdje goed maar kwam wel terug.
Daarna een keer mee naar de lbs geweest maar het goede resultaat was ook maar van korte duur.
succes ermee
Mph II staat er bekend om, tevens de mph I. Rem blokjes zetten uit door de hitte. mph III zou wel goed wezen.
Voor de rest best goede remmen, maar dit is een kwaaltje van ze.
Voor de rest best goede remmen, maar dit is een kwaaltje van ze.