Frame "kaal" maken
Moderator:Beheerders
-
Heeft iemand goede ideeën om mijn T-6 alu frame kaal te maken.
Ik wil er een nieuw kleurtje op gooien.
Stralen lijkt mij niet zo"n gooed idee omdat het best wel dun is.
Ron
Ik wil er een nieuw kleurtje op gooien.
Stralen lijkt mij niet zo"n gooed idee omdat het best wel dun is.
Ron
Re:Frame "kaal" maken
chemisch badje, zou ik niet zelf doen btw
dusssss©
dusssss©
GLASPARELSTRALEN is het tover woord
beschadigt niet je frame alleen de lak
Door dat het oppervlak mooi ruw is hecht de grondlaag mooi
Maar laat het wel door een ervaren iemand doen Ik heb auto"s gezien die totaal afgeschreven waren door fout stralen !!!!!!!!!!!
Succes 8)Angel
beschadigt niet je frame alleen de lak
Door dat het oppervlak mooi ruw is hecht de grondlaag mooi
Maar laat het wel door een ervaren iemand doen Ik heb auto"s gezien die totaal afgeschreven waren door fout stralen !!!!!!!!!!!
Succes 8)Angel

glasparel stralen en dan glans anodiseren in kleur
you will love it
enne daarbij gaat het er nooooooooooooooooit meer af !
you will love it
Of een blik afbeits halen en lekker insmeren en 15 min laten intrekken. Dan met een (verf)stokje zo de verf er afvegen. Lastige stukken nog een keer doen.
En niet op je handen laten komen ander blijft je vel de volgende keer aan je handvatten plakken. ;D
Suc6
P.s echt lekker chemisch
En niet op je handen laten komen ander blijft je vel de volgende keer aan je handvatten plakken. ;D
Suc6
P.s echt lekker chemisch
zou ik oo zeggen lekker zelf doen. scheelt in prijs:)
Glasparelstralen. Ff een voorbeeldje. Desnoods houd je je frame gewoon kaal na het stralen maar een anodisatie is erg mooi en beschermd het alu natuurlijk.

Hey dat ziet wel netjes uit. Wie doet dat en wat zijn de kosten die hieraan verbonden zijn. Ongeveer een nieuw frame ofzo??
Ik zou dat ook wel willen. Mijn stumpjumper ziet niet meer uit. Een paar keer chainzuig gehad en door de op springende stenen ziten er allemaal kale plekjes in de lak. Ridley deeed toch ook je frame opnieuw lakken?? Heeft nog een keer in de Fiets gestaan.
mzzl
Gène
Ik zou dat ook wel willen. Mijn stumpjumper ziet niet meer uit. Een paar keer chainzuig gehad en door de op springende stenen ziten er allemaal kale plekjes in de lak. Ridley deeed toch ook je frame opnieuw lakken?? Heeft nog een keer in de Fiets gestaan.
mzzl
Gène
Q.... schreef:
Of een blik afbeits halen en lekker insmeren en 15 min laten intrekken. Dan met een (verf)stokje zo de verf er afvegen. Lastige stukken nog een keer doen.
Suc6
P.s echt lekker chemisch
afbeits werkt idd ook goed :P
Heb destijds mijn bighit frame ook zelf gedaan met afbeits, flink chemisch, zeker in goed verluchte ruimte doen. Voor het beste resultaat ben je afhankelijk van de kwaliteit van de afbeits, ik heb mijn frame meerdere keren behandeld voor ik echt tevreden was. Toen gewoon naar een industriele lakker/coater gebracht en voor 60 euro had ik een herspoten frame in matzwart.
Grtz
Animine
Grtz
Animine
Q.... schreef:
Suc6
P.s echt lekker chemisch
Hoezo met een stokkie er afvegen???
Weet je hoe VLAMBAAR die rommel is.
Gewoon de fik erin!!!!!!!!
Hebbie nog een mooie foto ook.
Oja winkelwagen is mooie en handige standaard!
Nog een mogelijkheid...
Alleen moet je wel goed mee oppassen,
Je koopt van die goot steen onstop kogeltjes.
Die moeten in water. (ook erg chemisch trouwens)
Dit doe je in een grote bak.. tenminste iets waar je frame in kan Of gedeeltes.
En dan doop je je frame erin. NIET te lang... want dan tast het ALU ook aan.
Heb dit wel gedaan met kleinere Geanodiseerde Onderdelen... alleen je moet dan alsnog het frame weer schuren of polijsten om het mooi te krijgen.
Ik denk dat Glasparelzand stralen de beste optie is, alleen de methode hierboven is een hele goedkope oplossing...
Alleen moet je wel goed mee oppassen,
Je koopt van die goot steen onstop kogeltjes.
Die moeten in water. (ook erg chemisch trouwens)
Dit doe je in een grote bak.. tenminste iets waar je frame in kan Of gedeeltes.
En dan doop je je frame erin. NIET te lang... want dan tast het ALU ook aan.
Heb dit wel gedaan met kleinere Geanodiseerde Onderdelen... alleen je moet dan alsnog het frame weer schuren of polijsten om het mooi te krijgen.
Ik denk dat Glasparelzand stralen de beste optie is, alleen de methode hierboven is een hele goedkope oplossing...
- Hydraulic_Pimp
Q.... schreef:
Suc6
P.s echt lekker chemisch
Werkt dit ook op poederlak?
Afbeits is inderdaad een goede do-it-yourself manier. Heb het zelf gebruikt bij het restaureren van een oude engelse auto. Kost wat tijd, maar is goedkoper dan glasparelstralen oid.
gewoon laten zandstralen heb ik zelf ook laten doen met men stumpjumper (staat nu trouwens bij te koop),
ben zelf zeer tevreden!
ben zelf zeer tevreden!
- KillerPiet
Weet iemand wat stralen + anodiseren in kleur moet kosten voor een frame.KoeniE schreef: glasparel stralen en dan glans anodiseren in kleur
you will love it
Heb nl een scott DH met lelijke amerikaanse vlag eropen daar wil ik nu wel eens vanaf.
Dadelijk wordt er nog een aanslag op mijn bike gepleegd

Heeft iemand nog suggesties?
Nadeel van blank maken is dat t zitje van carbon is.
Helemaal black lijkt me t mooist
Dan ben je Killed Piet ;D