dringende vraag over saint :)
Moderator:Beheerders
bij de saint crank word de linkerkant aangedraaid me een plastieke boutje om de crank op plaats te krijge , en het eigelijke vastzette me de 2 boute aan den arm zelf
nu de vraag is eens ge da vast gezet ebt , haalde da plastieke boutje er dan trug uit of blijft da zitte ? kwestie van da ni kwijt te spele :d
nu de vraag is eens ge da vast gezet ebt , haalde da plastieke boutje er dan trug uit of blijft da zitte ? kwestie van da ni kwijt te spele :d
Re:dringende vraag over saint :)
bansheebeest schreef:
bij de saint crank word de linkerkant aangedraaid me een plastieke boutje om de crank op plaats te krijge , en het eigelijke vastzette me de 2 boute aan den arm zelf

dusssss©
ja beste moderator , ik zal mijn best doen om te praten en te typen zoals het hoort zodat jij het kan lezen.
maar kan iemand me dan het antwoord op mijn vraag geven ?
maar kan iemand me dan het antwoord op mijn vraag geven ?
Ik heb overlaatst mijn XTR cranks gemonteert en ik denk dat deze met hetzelfde systeem werken als de SAINTs. Je zet gewoon eerst de plastieke top erop en draait deze aan tot je geen speling meer voelt. Daarna draai je gewoon de 2 vijzen aan. Dan de plastieke vijs eruit en klaar is kees ;D
zo gezegt zo gedaan , maar het plastieke boutje komt er niet trug uit

http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... b68f7c4221
Je bedoelt toch het plastiek kapje ( TL-FC16 op de foto ) aan de kant zonder kettingbladen ?
Als je dat bedoelt zouik hem er ff uittikken met een grote schroevendraaier.
Je bedoelt toch het plastiek kapje ( TL-FC16 op de foto ) aan de kant zonder kettingbladen ?
Als je dat bedoelt zouik hem er ff uittikken met een grote schroevendraaier.
bij de krank krijg je 3 rondellen, de cups en een plastieken bus.
als ik de cups installeer in het frame zonder er rechts 2 rondellen en links 1 tussen te stoppen kunnen ze er niet in (en komen ze dus ook niet vast te staan) , want dan blokkeerd de bus ze (de bottom bracket is dus breder dan het frame) zo is het geinstalleerd : tussen de rechtercup en het frame , rondel en een chainguide (vervangt dus een rondel) , de plastieken bus in het midden en links 1 rondel tussen cup en frame en nu blijkt dat het tandblad (38T) tegen de achterbrug van het frame komt. indien ik nu de overige rondel er ook nog tusse zou stoppen (tussen de rechtercup , waar al 1 rondel en een chainguide zit) , is dit opgelost maar dan zit de cup slechts 5 of 6 mm in de bottom bracket huls van het frame.
wat nu gedaan ?
als ik de cups installeer in het frame zonder er rechts 2 rondellen en links 1 tussen te stoppen kunnen ze er niet in (en komen ze dus ook niet vast te staan) , want dan blokkeerd de bus ze (de bottom bracket is dus breder dan het frame) zo is het geinstalleerd : tussen de rechtercup en het frame , rondel en een chainguide (vervangt dus een rondel) , de plastieken bus in het midden en links 1 rondel tussen cup en frame en nu blijkt dat het tandblad (38T) tegen de achterbrug van het frame komt. indien ik nu de overige rondel er ook nog tusse zou stoppen (tussen de rechtercup , waar al 1 rondel en een chainguide zit) , is dit opgelost maar dan zit de cup slechts 5 of 6 mm in de bottom bracket huls van het frame.
wat nu gedaan ?
kan ik dit mss niet oplossen door tussen het tandblad en de crank een rondel te stoppen ?
moderators sluit deze topic aub , problemen zijn opgelost , bottom bracket stak goed in elkaar , ik heb het tandwiel wat opgeschoven met rondellen en andere bouten en bussen gestopt en het werkt

-
je kan het er uit draaien of laten zitten.. boeit niet.. marre als je de bouten vast draait klem je dat plastikje natuurlijk.. dus niet te strak vast zetten...
Greetzz Koenie
Greetzz Koenie