Hi,
ben even benieuwd met welke bandenspanning jullie tubeless rijden en wat de voor- nadelen zijn.
Tuurlijk ken ik de theoretische praatjes maar wat werkt nu in de praktijk ?
Rij zelf vrij hard ( tussen 3 en 3.5 bar ) en hoorde pas van iemand die voor 2 en achter 2,5 rijdt ( way zacht zou ik zeggen ) en niet veel verschil in rolweerstand zou merken met 3 of 3,5 ?!
Wat rijden jullie en wat merk je daarvan ?
just curious, Arno
Tubeless bandenspanning ?
Moderator:Beheerders
Re:Tubeless bandenspanning ?
W"rom zou je tubeless pakken als je met 3 tot 3.5 bar gaat rijden? Dat deed ik zelfs met biba"s niet. ???
Ik ben een beetje aan het klooien met de druk de laatste tijd en rij nu met 1.8 bar ongeveer, bevalt prima op alle ondergronden.
Ik rij met python 2.0"
Ik ben een beetje aan het klooien met de druk de laatste tijd en rij nu met 1.8 bar ongeveer, bevalt prima op alle ondergronden.
Ik rij met python 2.0"
3 tot 3.5 bar is echt teveel hoor. Tenzij je zwaar gebouwd bent ofzo. Ik rij altijd met 2 tot 2.25 bar in mijn tubeless en gaat perfect. Als je meer als 2.5 gaat rijden denk ik niet dat je het volle potentieel uit de tubeless banden haalt

Poeh,
als ik dat zo hoor reed ik toch met wat te hoge spanning...
Weeg 75, en rij met Scorpion of Mosquito 2.0.
Pompte ze altijd zo hard op i.v.m. de rolweerstand die me dan lager leek, voormalig reetfietser
Geen wonder dat de GRC afgelopen jaar zo stuiteren was met 3.5 ;D
Zal ( als ik binnenkort een pomp krijg met drukmeter ) eens 2.5 proberen, kijken hoe dat rolt en een tijd vergelijken op een vast trainingsrondje met 2.8 en 3.0 ofzo, ben benieuwd of het iets scheelt !
Thanx, Arno
als ik dat zo hoor reed ik toch met wat te hoge spanning...
Weeg 75, en rij met Scorpion of Mosquito 2.0.
Pompte ze altijd zo hard op i.v.m. de rolweerstand die me dan lager leek, voormalig reetfietser

Geen wonder dat de GRC afgelopen jaar zo stuiteren was met 3.5 ;D
Zal ( als ik binnenkort een pomp krijg met drukmeter ) eens 2.5 proberen, kijken hoe dat rolt en een tijd vergelijken op een vast trainingsrondje met 2.8 en 3.0 ofzo, ben benieuwd of het iets scheelt !
Thanx, Arno
Ik rijd soms met het traine tubeles en dan rijd ik 2,5 dan ZWEEF je.. ;D
echt geweldig dan, zeker probere
mzzls BlackBox
echt geweldig dan, zeker probere
mzzls BlackBox
Ikzelf rijd gewoon met binnenbanden maar de druk van je banden laat je toch grotendeels afhangen van de soort ondergrond en je gewicht.
Op zand ben je absoluut in het voordeel als je een wat lagere bandenspanning hebt (ca. 2 bar) zodat je een breed loopvlak hebt waardoor de fiets minder gaat zoeken in het zand. Bij een wat hardere ondergrond is dit dan weer nadelig omdat je dan meer rolweerstand hebt.
Over het algemeen rijd ik "s winters met een hogere bandenspanning dan "s zomers.
Op zand ben je absoluut in het voordeel als je een wat lagere bandenspanning hebt (ca. 2 bar) zodat je een breed loopvlak hebt waardoor de fiets minder gaat zoeken in het zand. Bij een wat hardere ondergrond is dit dan weer nadelig omdat je dan meer rolweerstand hebt.
Over het algemeen rijd ik "s winters met een hogere bandenspanning dan "s zomers.