9.0sl draaischakelaar
Moderator:Beheerders
hoe haal je de binenkabel er uit? (rechter halfpipe shifter)
ik heb het rubberen afdekkapje weggehaald maar dan zit er iets in de weg. maar wat is het? het lijkt op een klein boutje, maar hoe draai je die los?
ik heb het rubberen afdekkapje weggehaald maar dan zit er iets in de weg. maar wat is het? het lijkt op een klein boutje, maar hoe draai je die los?
Re:9.0sl draaischakelaar
niet een kwestie van de kabel/shifter in de laagste versnelling zetten? dan zou je het kabeleind moeten zien door dar kapje?
als je de kabel te kort afknipt (onder de 10cm) kun je in de problemen komen met het eruit halen van de kabel. als je na het compleet terugschakelen niet het eindnokje van de kabel ziet kun je het best gewoon even de shifter uit elkaar draaien, zo heb ik mijn te kort afgeknipte kabel er ook uit gekregen. Eerst het handvat eraf, dan een paar schroefjes los en voila, je wipt met een beetje handigheid de kabel er zo uit.
edit: hier is een pdf over het uit mekaar klussen
edit: hier is een pdf over het uit mekaar klussen
is idd een klein boutje. Ik geloof een inbus 2 of 3 mm.
Je hebt het rubberen kapje er al af nu alleen nog dat boutje losdraaien (en heel veilig wegleggen) en dan kan je je kabel eruit halen, nieuwe erin, boutje terug en klaar.
stzr.
Je hebt het rubberen kapje er al af nu alleen nog dat boutje losdraaien (en heel veilig wegleggen) en dan kan je je kabel eruit halen, nieuwe erin, boutje terug en klaar.
stzr.
een inbus, aha, maar zowel 2 als 3mm past niet......net geprobeerde 
(kabel is wel te kort, maar niet te kort=10cm)
ik les net in de handleiding die hier gelinkt staat(bedankt) dat het een 2,5mm inbus is
en die heb ik niet. dat wordt morgen Praxis

(kabel is wel te kort, maar niet te kort=10cm)
ik les net in de handleiding die hier gelinkt staat(bedankt) dat het een 2,5mm inbus is

Setzer schreef:
...Je hebt het rubberen kapje er al af nu alleen nog dat boutje losdraaien (en heel veilig wegleggen)....
Ik bespeur een mede-lot-genoot

ik had zelf ook moeite met die inbus, maar ik heb een torx bitje gebruikt. dit past prima, en je hoeft de boel toch niet zo vast te draaien dat de schroef verkracht wordt.
-
Heb zelf die schroefjes eruit gehaald, en nooit meer teruggezet. Zou niet weten waarom ze er in moeten, is nog nooit een kabel weer omhoog gekomen in de shifter!
Matthijs_XtC schreef:
Heb zelf die schroefjes eruit gehaald, en nooit meer teruggezet. Zou niet weten waarom ze er in moeten, is nog nooit een kabel weer omhoog gekomen in de shifter!
Een lotgenoot van Setzer.