Dag jongens(en meisjes) ,
ik heb net en andere draai schakel-set van sram erop (is een 7.0 maar wel nieuw) en een shimano xtr a-derailleur (uit 98). Mijn vorige s-ram set ( x-ray 800..) deed het perfekt hierop maar door een breuk moest er een nieuwe set op. Nu wil ik opschakelen( van klein naar groot) en ik kom op mijn hendel niet lager dan de drie en dan zit ik al op het grootste tandwiel....van 8 naar 7 gaat goed van 7 naar 6 begint te ratelen en dan neemt ie 2 tanden tegelijk.....terug hetzelfde...
Balen..ben al een uur bezig geweest ,maar wil niet vlotten...ketting is goed,tandwielen ook derailleur is recht nieuwe kabels..alles schoon...Maar niet goed schakelen..
Help...moet ik aan een sram a-deraileur??
Schakel probleem a-kant
Moderator:Beheerders
Re:Schakel probleem a-kant
de srams met cijfers [7.0] zijn voor sram, die met stoere kreten [rocket ect] zijn shimano compatible.. dus dat zou het probleem kunnen zijn...
Re:Shakel probleem a-kant
Ik vermoed dat je een ESP 7.0 gripshift hebt gemonteerd in combinatie met een shimano achterder. Sram ESP shifters zijn niet compatible met Shimano groepen. Bijvoorbeeld Sram Attack shifters zijn dit wel. Het zit hem in de verhouding van de lengte van de kabel die de shifter neemt. 1:1 en 1:2. Dit verschilt tussen Sram ESP en Shimano.
ok dan.....bedankt..
Kan ik ook een sram 9 a-derailleur aansluiten??
Kan ik ook een sram 9 a-derailleur aansluiten??
als het goed is wel, let op het maximale bereik [# tandjes]..