Schakel probleem a-kant

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
radjatoe
Schakel probleem a-kant

Bericht door radjatoe » wo apr 28, 2004 1:05 pm

Dag jongens(en meisjes) ,

ik heb net en andere draai schakel-set van sram erop (is een 7.0 maar wel nieuw) en een shimano xtr a-derailleur (uit 98). Mijn vorige s-ram set ( x-ray 800..) deed het perfekt hierop maar door een breuk moest er een nieuwe set op. Nu wil ik opschakelen( van klein naar groot) en ik kom op mijn hendel niet lager dan de drie en dan zit ik al op het grootste tandwiel....van 8 naar 7 gaat goed van 7 naar 6 begint te ratelen en dan neemt ie 2 tanden tegelijk.....terug hetzelfde...

Balen..ben al een uur bezig geweest ,maar wil niet vlotten...ketting is goed,tandwielen ook derailleur is recht nieuwe kabels..alles schoon...Maar niet goed schakelen..

Help...moet ik aan een sram a-deraileur??

snake

Re:Schakel probleem a-kant

Bericht door snake » wo apr 28, 2004 1:13 pm

de srams met cijfers [7.0] zijn voor sram, die met stoere kreten [rocket ect] zijn shimano compatible.. dus dat zou het probleem kunnen zijn...

Heidi

Re:Shakel probleem a-kant

Bericht door Heidi » wo apr 28, 2004 1:13 pm

Ik vermoed dat je een ESP 7.0 gripshift hebt gemonteerd in combinatie met een shimano achterder. Sram ESP shifters zijn niet compatible met Shimano groepen. Bijvoorbeeld Sram Attack shifters zijn dit wel. Het zit hem in de verhouding van de lengte van de kabel die de shifter neemt. 1:1 en 1:2. Dit verschilt tussen Sram ESP en Shimano.

radjatoe

Bericht door radjatoe » wo apr 28, 2004 3:14 pm

ok dan.....bedankt..

Kan ik ook een sram 9 a-derailleur aansluiten??

snake

Bericht door snake » wo apr 28, 2004 3:34 pm

als het goed is wel, let op het maximale bereik [# tandjes]..

Plaats reactie