Chris King
Moderator:Beheerders
Mijn fietsenmaker heeft een stel Chris King naven hangen met Hed U2 velges met sapim cx rays. ( wegwieltjes) Maar de lagers van de voor en achternaaf zijn piraat. Hij kan niet meer aan de lagers geraken ofzo . Het zouden nog speciale conische lagers zijn ofzoiets die tegen woekerprijzen verkocht worden. ..Als ik de naafjes kan maken maggik ze hebben ;D
Iemand een oplossing ?
Of
Waar die lagertjes te kopen ?
Iemand een oplossing ?
Of
Waar die lagertjes te kopen ?
Re:Chris King
euhm...Ck naven waarvan alle lagers kapot zijn? Sterk, heel sterk.
Je kan eens met CK mailen of er geen garantie mogelijk is (meestal niet op de lagers maar is het vragen waard denk ik)
En dan nog Ck lagers zijn nogsteeds te krijgen.... kan een cent kosten maar je krijgt ze, bij normaal gebruik, nooit kapot. Ik vraag me af wa ze met die naven hebben gedaan?! Als alles kapot is gok ik op fout onderhoud
greetz
bettes
Je kan eens met CK mailen of er geen garantie mogelijk is (meestal niet op de lagers maar is het vragen waard denk ik)
En dan nog Ck lagers zijn nogsteeds te krijgen.... kan een cent kosten maar je krijgt ze, bij normaal gebruik, nooit kapot. Ik vraag me af wa ze met die naven hebben gedaan?! Als alles kapot is gok ik op fout onderhoud

greetz
bettes
Re:Chris King
Idd, gewoon ff mailen naar Chris King en het is zo voor elkaar!
Ze zijn super snel met versturen en redelijk wat prijzen betreft.
Reken wel op $ 23 verzendkosten, maar voor die prijs heb je nog geen nieuwe naven!
Je kan je wielen ook opsturen naar Engeland, daar ziteen zaak die service beurten voor King naven aanbied.
Die kunnen ze vast wel fixen en hebben alle gereedscahppen die je nodig hebt.
Kijk eens op http://www.bromleybike.co.uk/ishop/399/shopscr1633.html
Ze zijn super snel met versturen en redelijk wat prijzen betreft.
Reken wel op $ 23 verzendkosten, maar voor die prijs heb je nog geen nieuwe naven!
Je kan je wielen ook opsturen naar Engeland, daar ziteen zaak die service beurten voor King naven aanbied.
Die kunnen ze vast wel fixen en hebben alle gereedscahppen die je nodig hebt.
Kijk eens op http://www.bromleybike.co.uk/ishop/399/shopscr1633.html
Re:Chris King
Kan het mss zijn dat er ooit een reeks is geweest met conische naven , of zijn het allemaal dezelfde assen ? Cubeman, wat doe jij met je wielen als ze defect zijn ?
Jullie hebben me al goed op weg geholpen
Jullie hebben me al goed op weg geholpen

Re:Chris King
janman schreef:
Kan het mss zijn dat er ooit een reeks is geweest met conische naven , of zijn het allemaal dezelfde assen ? Cubeman, wat doe jij met je wielen als ze defect zijn ?
Jullie hebben me al goed op weg geholpen![]()
De constructie van King naven is nooit echt verandert. De lagers zijn geheel gemaakt uit RVS en hebben maten die King nodig achtte.. dus geen industrielagers met maatvoeringen volgs bijv. een DIN norm.
Gewoon 2 nieuwe lagertjes bestellen. Als de achternaaf ook nog goed is, zijn de kosten van die twee lagers totaal geen verhouding met de kwaliteit die je krijgt van die naven.
Kortom; mee nemen die hap! HED velgen mooi links laten liggen en evt. een andere astap kopen indien de achternaaf nog geen 135mm breed is.
Re:Chris King
lagers zijn niet duur van CK naven. Heb die van mij laatst op gestuurd naar peza tuning (das de enige die ck naven lagers in kan persen) en hebben in het voorwiel en in het achterwiel 1 lagertje vervangen.) De prijs valt best mee hoor... weet niet wat het kost als je ze allemaal laat vervangen maar koop gewoon die wielen en stuur ze op... kost nog een beetje voor de lagers (denk 4 lagers met opsturen en alles voor 125 ofzo... zoiets zal het wel zijn) en dan heb je een setje goede wielen...
Ninko
Ninko
Re:Chris King
janman schreef:
Cubeman, wat doe jij met je wielen als ze defect zijn ?
Jullie hebben me al goed op weg geholpen![]()
Geen idee wat ik zou doen, waarschijnlijk gewoon laten fixen.
Ik rij nu een jaar of 4 met King naven en heb nog nooit een probleem gehad, zijn echte topproducten!
Laatst wel een kleine uitdaging met een sluitring omdat Shimano de maten van z"n cassettes heeft veranderd.
Maar dankzij King was dit binnen 72uur opgelost!
Re:Chris King
we hebben in nederland ook een importeur, bel Peza op
045-5719931en vraag naar Peter Paul.
045-5719931en vraag naar Peter Paul.

Re:Chris King
CJ schreef:
we hebben in nederland ook een importeur, bel Peza op
045-5719931en vraag naar Peter Paul.![]()
Die is er nooit. En Falco zal je misschien kunnen helpen.. dunno.
Misschien ook Rob Akkermans eens contacteren....
Re:Chris King
Ninko schreef:
... peza tuning (das de enige die ck naven lagers in kan persen) ...
Klopt niet, het kan ook bij Patman. Ik heb er enkele weken geleden zowel mijn eigen naven als die van een vriend een volledige grote onderhoudsbeurt gegeven.
Re:Chris King
Het zit dus zo :
Kheb de wielen net vastgehad en de lagers in voor en achternaaf zijn groggy. Voor iedereen die beweert dat Chris King lagers moeilijk kapot te krijgen zijn : Ze zijn dus wel degelijk kapot te krijgen door er 2 seizoenen met te cyclocrossen... Er is dus helemaal geen garantie op ( zegt Peza tuning) en ze laten repareren zou ongeveer 350 € kosten. Toch beweert mijn fietsenmaker nog altijd dat de lagers aan 2 kanten conisch zijn. ???
Is het nog de moeitte ze te laten repareren ofniet ? ( Ze zien er wel gloednieuw uit aan de buitenkant
Kheb de wielen net vastgehad en de lagers in voor en achternaaf zijn groggy. Voor iedereen die beweert dat Chris King lagers moeilijk kapot te krijgen zijn : Ze zijn dus wel degelijk kapot te krijgen door er 2 seizoenen met te cyclocrossen... Er is dus helemaal geen garantie op ( zegt Peza tuning) en ze laten repareren zou ongeveer 350 € kosten. Toch beweert mijn fietsenmaker nog altijd dat de lagers aan 2 kanten conisch zijn. ???

Is het nog de moeitte ze te laten repareren ofniet ? ( Ze zien er wel gloednieuw uit aan de buitenkant

Re:Chris King
Voor € 350,- heb je nog altijd geen nieuwe set, nog geeneens een set naven om precies te zijn.
Ook klinkt € 350,- mij wat duur voor het laten vervangen van een paar lagers.
Ik zou ze gewoon nemen en door Patman laten vervangen zoals iemand opperde, zal nooit zo duur zijn!
Trouwens, vaak wil het schoonmaken van de lagers ook al aardig helpen.
Op de site van Chris KIng kan je instructies-video"s downloaden.
Met een speld de rubber seal verwijderen en grondig uitspoelen met WD40/Bullshot lijkt me een goede optie.
Dan een portie kwaliteits kogellagervet erin en de seal weer aanbrengen.
Mocht dit niet helpen dan kan je de lagers altijd nog laten vervangen.
Ook klinkt € 350,- mij wat duur voor het laten vervangen van een paar lagers.
Ik zou ze gewoon nemen en door Patman laten vervangen zoals iemand opperde, zal nooit zo duur zijn!
Trouwens, vaak wil het schoonmaken van de lagers ook al aardig helpen.
Op de site van Chris KIng kan je instructies-video"s downloaden.
Met een speld de rubber seal verwijderen en grondig uitspoelen met WD40/Bullshot lijkt me een goede optie.
Dan een portie kwaliteits kogellagervet erin en de seal weer aanbrengen.
Mocht dit niet helpen dan kan je de lagers altijd nog laten vervangen.
Re:Chris King
350E voor een set lagers lijkt mij zelfs overdreven duur. Ik krijg de indruk dat die lbs van jou er gewoon niet aan wil beginnen, absoluut ten onrechte trouwens.
Bel eens naar Patman: +32 (0)3/825.26.10
Bel eens naar Patman: +32 (0)3/825.26.10
Re:Chris King
janman schreef:
Het zit dus zo :
Kheb de wielen net vastgehad en de lagers in voor en achternaaf zijn groggy. Voor iedereen die beweert dat Chris King lagers moeilijk kapot te krijgen zijn : Ze zijn dus wel degelijk kapot te krijgen door er 2 seizoenen met te cyclocrossen... Er is dus helemaal geen garantie op ( zegt Peza tuning) en ze laten repareren zou ongeveer 350 € kosten. Toch beweert mijn fietsenmaker nog altijd dat de lagers aan 2 kanten conisch zijn. ???![]()
Is het nog de moeitte ze te laten repareren ofniet ? ( Ze zien er wel gloednieuw uit aan de buitenkant![]()
Misschien zijn ze wel totaal verkeerd afgesteld waardoor de lagers kapot zijn te gaan, ook al heel wat crossmax lagers zo om het leven zien komen.
Re:Chris King
Mijn lbs is jarenlang hoofdmechanieker geweest van diverse profteams dus hij weet wel wat ie doet...
Re:Chris King
janman schreef:
Mijn lbs is jarenlang hoofdmechanieker geweest van diverse profteams dus hij weet wel wat ie doet...
Schijnbaar toch niet.. want die lagers kosten zeker geen 350 euri....
Re:Chris King
zeker niet....
Ik rij al ck vanaf het moment dat ze uit waren ( de eerste in europa) en nog nooit geen zak aan gehad..
En doe je zelf een goede zaak, laat je lbs leuteren, koop die naven en ga NOOIT meer naar een lbs toe die een set ck kapot krijgt...
Ik rij al ck vanaf het moment dat ze uit waren ( de eerste in europa) en nog nooit geen zak aan gehad..
En doe je zelf een goede zaak, laat je lbs leuteren, koop die naven en ga NOOIT meer naar een lbs toe die een set ck kapot krijgt...
Re:Chris King
janman schreef:
Het zit dus zo :
Kheb de wielen net vastgehad en de lagers in voor en achternaaf zijn groggy. Voor iedereen die beweert dat Chris King lagers moeilijk kapot te krijgen zijn : Ze zijn dus wel degelijk kapot te krijgen door er 2 seizoenen met te cyclocrossen... Er is dus helemaal geen garantie op ( zegt Peza tuning) en ze laten repareren zou ongeveer 350 € kosten. Toch beweert mijn fietsenmaker nog altijd dat de lagers aan 2 kanten conisch zijn. ???![]()
Is het nog de moeitte ze te laten repareren ofniet ? ( Ze zien er wel gloednieuw uit aan de buitenkant![]()
Vind het niet gek dat ze bij het cyclocrossen wel kapot gaan. Wel eens gezien hoe die fietsen daar mishandeld worden door iemand met een hogedrukspuit?
Daar kan geen enkel naafje tegen!!
Re:Chris King
Janman... neem van mij aan dat die lagers geen 350 euro kosten...Dat jevoor die prijs bijna (lees bijna) 2 wielen opnieuw kan voorzien van lagerwerk...
Ninko
Ninko
Re:Chris King
Gijs schreef:
Vind het niet gek dat ze bij het cyclocrossen wel kapot gaan. Wel eens gezien hoe die fietsen daar mishandeld worden door iemand met een hogedrukspuit?
Daar kan geen enkel naafje tegen!!
Als je die spuit verstandig gebruikt is dat geen enkel probleem, ik doe het al jaren, ook met mijn CK"s, nooit problemen. Heel goede tip: goed onderhoud doet wonderen !