V brake probleem

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ROXY
V brake probleem

Bericht door ROXY » di mar 30, 2004 9:31 pm

Nadat ik mijn On One frame aangekregen heb, ben ik natuurlijk zo snel mogelijk begonnen met het opbouwen ervan.

Maar hierbij stuitte ik op het volgende probleem:

De staande achtervork is te breed! Als ik mijn v-brakes monteer, en ik zet de dikste spacertjes aan de binnenzijde, dan komen de remblokken nog niet ver genoeg... :-[
Ik heb toen extra rondelletjes tussen de remblok en de remhoef gestoken (zoveel als dat ging, er is niet zoveel draad op) maar dan nog gaan de hoeven te ver naar binnen.
Misschien illustreert volgende foto mijn probleem:
Afbeelding
Hier zie je dus mijn v-brakes.
Op deze foto is de rem volledig ingeknepen. Je kan zien dat de hoeven niet de ideale positie hebben. Door deze stand is er niet veel remkracht voorhanden.
Bovendien trilt de rem nogal bij het remmen omdat de remblokken niet meer recht op de velg kunnen komen (alle rondellen aan de binnekant, geen draaien van de remblok meer mogelijk).
Bij dit alles moet je nog tellen dat dit nog in combinatie is met vrij brede velgen (Crossmax type 1)...

Wie weet raad??

royal

Re:V brake probleem

Bericht door royal » di mar 30, 2004 10:06 pm

wat voor velgen zitten er in?
zijn bredere velgen geen optie planet x bmf bv.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di mar 30, 2004 10:57 pm

ik zeg u nog Roxy: koop een EBB met schijfremmen ... :P :(

Maar dit is een serieus probleem, is nl bij ALLE v-brakes dus een probleem.
Ik neem aan dat je Brant er al over hebt gemaild? Ik neem ook aan dat je een ander setje v-brakes er al op hebt geprobeerd en dat er toen hetzelfde probleem was.
Indien dat zo is, dan heeft On One gewoon een probleem, want ze leveren een frame uit waarop geen v-brakes gemonteerd kunnen worden -> retour en doe maar een nieuwe waar de nokken wel op de juiste plaats zitten.

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo mar 31, 2004 9:03 am

True, die remnokken zitten far out.
Dat kan niet de bedoeling zijn.
Heb je al s geprobeerd met een HS 33, misschien kan je daar meer mee spelen?

ROXY

Bericht door ROXY » wo mar 31, 2004 9:11 am

Ik hou niet van het gevoel van HS 33, dus dat is geen optie!
Maar het zou misschien wel kunnen zijn.. bedankt voor de tip.

@ stalen jongen: heb ook geprobeerd met oude shimano xt-v"s: dat was iets beter, maar lang niet zoals het hoort.
En ik heb ook gemaild naar Brant, ik verwacht snel een antwoord (andere keren was ie toch snel ::) )
Disc is natuurlijk een optie, maar had toch gehoopt nog eventjes met vee"s te kunnen rijden.

ROXY

Bericht door ROXY » do apr 01, 2004 8:56 am

Als hier iemand is die zijn mtb langs hem heeft staan en die dan ook nog een meetlat ter beschikking heeft, kan die persoon dan misschien eens de afstand tussen de remnokken meten? (center-center).

Ik heb de indruk dat die wel erg groot is bij mijn On One: 8,9cm. Bij mijn C"daletje was dat net 8cm. En ook bij die C"dale had ik de dikste spacers al aan de binnenkant staan...

Nu ben ik eens benieuwd hoeveel andere frames hebben! Zet er dan ook even bij om wat voor een frame het gaat...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do apr 01, 2004 10:01 am

Sunn Xircuit: 8.4
Be One Bombus: 8

En op de Sunn zaten fabriek-af nagenoeg dezelfde Avids...

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » vr apr 02, 2004 8:28 am

+/-8,5cm op oudere litespeed.

Rij daar ook liever geen Avid SD etc op. Ziet er niet uit. Misschien beter met XT? Die staan iig erg wijd uit elkaar.

Plaats reactie