Ellende mensen:
bij m"n HS-33 was de leiding tussen de twee rembloktoestanden gescheurd, je weet wel, de leiding die de vorm van de brakebooster volgt.
Met veel moeite de ijzeren pluggen eruit gekregen, nieuwe leiding afgeknipt en de pluggen er proberen in te duwen. Blijkbaar mag je de leiding niet verwarmen, want dat geeft permanente vervorming.
Induwen ging niet, ermee bij m"n lbs, bankschroef en rubber hamer (zoals beschreven in Magura handleiding), geen effect. Dan toch maar verwarmd en na een half uur sukkelen de pluggen er voor 3/4 ingekregen. Ze zaten moervast dus dat zou wel geen problemen geven.
Na installatie en bleeden even gaan trialen, en ja hoor, de boel LEKT. Weet er hier iemand hoe je die pluggen helemaal en zonder de leiding te verpesten op hun plaats krijgt???
Re:HS-33 leiding
Moderator:Beheerders
Ja der is een speciaal tooltje voor .
Als je lbs je maguras verkoopt en dit nog niet kan fixen :"(
Als je lbs je maguras verkoopt en dit nog niet kan fixen :"(
Een speciaal tooltje, zozo.
En ik heb de Magura"s niet bij m"n lbs gekocht hoor.
Waar kan ik aan zo"n ding geraken? Hoe ziet het eruit?
En ik heb de Magura"s niet bij m"n lbs gekocht hoor.
Waar kan ik aan zo"n ding geraken? Hoe ziet het eruit?
Ben voorlopig gered. "k Heb zo"n leidingkje gevonden van m"n oude HS-11, en dat is net hetzelfde.
MAAR ik wil wel weten hoe ik aan zo"n tooltje kan geraken.
ANYONE?
MAAR ik wil wel weten hoe ik aan zo"n tooltje kan geraken.
ANYONE?
Zo"n tooltje kan je heel makkelijk zelf maken!
Het zijn twee blokjes die je van hout kan maken.
In elk blokje vijl je een gleufje dat net iets kleiner is dan de diameter van je remleiding.
Als je je remleiding tussen deze twee blokjes klemt in een bankschroef kun je zo zo"n plugje er in tikken met een hamer.
Ik heb het zelf ook gedaan en het werkt prima.
Bij XT schijfremmen zitten van die blokjes in kunststof standaard meegeleverd.
Ook in de mini servicekit voor velgremmen van Magura zit zo"n setje geloof ik.
Maar aangezien de verbindingsboog van HS11 gelijk is ben je al van je probleem af.
Mocht je nu voor je HS11"s tekort komen weet je wat je kan doen!
Het zijn twee blokjes die je van hout kan maken.
In elk blokje vijl je een gleufje dat net iets kleiner is dan de diameter van je remleiding.
Als je je remleiding tussen deze twee blokjes klemt in een bankschroef kun je zo zo"n plugje er in tikken met een hamer.
Ik heb het zelf ook gedaan en het werkt prima.
Bij XT schijfremmen zitten van die blokjes in kunststof standaard meegeleverd.
Ook in de mini servicekit voor velgremmen van Magura zit zo"n setje geloof ik.
Maar aangezien de verbindingsboog van HS11 gelijk is ben je al van je probleem af.
Mocht je nu voor je HS11"s tekort komen weet je wat je kan doen!
Hoe heb je die kunnen scheuren is toch wel een rare plaats, of vergis ik me??
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Nog nooit trial geprobeerd, zeker
Als er iets mis gaat als je halverwege een paar houtblokken of trappen bent, willen er wel eens rare dingen gebeuren.
@Cubeman: bedankt voor de info!

Als er iets mis gaat als je halverwege een paar houtblokken of trappen bent, willen er wel eens rare dingen gebeuren.
@Cubeman: bedankt voor de info!