cup CK headset blijft niet zitten
Moderator:Beheerders
Ik wil mijn CK headset monteren in een ander frame echter de onderste cup kun je heel gemakkelijk met de hand in het frame duwen. Sterker nog, de cup valt er zelf uit als je hem erin geduwt heb. Ook kun je de cup nog draaien als ie gemonteerd is.
Hoe kun je ervoor zorgen dat ie stevig gemonteerd is en blijft ?
Hoe kun je ervoor zorgen dat ie stevig gemonteerd is en blijft ?
-
Re:cup CK headset blijft niet zitten
Frame is uitgelubberd, kun je volgens mij niets aan doen, sorry, hoop niet dat het een heel duur frame was. ENkel te repareren met een FETT headset van Nicolai, due kunnen ze dikker maken op maat
volgens mij heeft CK ook overmaat cups
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Blijft een ander merk wel zitten? Het schijnt dat CK heel krap aan de maat zit met zijn balhoofden, waardoor dit bij sommige (veel gebruikte of uitgelubberde..) frames gebeurd..
binkie schreef:
volgens mij heeft CK ook overmaat cups
;D ;D Jah.. dÃe hebben ze inderdaad.. maar tegen die tijd dat je die een hier hebt... is je frame al tot een ware klassieker geworden.
Ik zou eerst maar eens goed onderzoeken waarom het frame dit euvel lijkt te hebben... misschien zeer raadzaam dat eens te doen.
Daarna zou ik eventuele opties bekijken als; het draaien van een cup met overmaat (laten doen door iemand die dat kan dus...), of evt. bepalen of het op te lossen is met een vulmiddel...
Als je toevallig een zwaar vet retro frame hebt, kan DeKerfs wel wat instant-kleefmiddel afleveren, als het echt een heel gaaf frame is zelfs 2 porties...
Ik heb nog een Ritchey headset liggen dus ik zal vanavond kijken of deze het zelfde probleem heeft. Dan weet ik in ieder geval of het headset of het frame het probleem is.
Maar DeKerf"s wat voor een vulmiddel had jij in gedachte ?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Thomas schreef:
DAT moet je aan Plons vragen, rrrrr ;D
Thomas schreef:
Ik heb nog een Ritchey headset liggen dus ik zal vanavond kijken of deze het zelfde probleem heeft. Dan weet ik in ieder geval of het headset of het frame het probleem is.
De firma LocTite heeft een groot assortiment aan vulmiddelen. Maar als de ruimte dermate groot is, moet je veel opvullen en dat zou ik zelf al niet meer aan durven. Waarom? De onderste cup krijgt enorme klappen te verduren. Ik ben bang dat bij een grote spleet het euvel slechts tijdelijk zal zijn opgelost.
Maar nogmaals; probeer eens te achterhalen hoe het komt dat die cup niet blijft zitten.. is de balhoofdsbuis niet ovaal?? Zoiets ontstaat niet zomaar... wellicht is er meer aan de hand......
aight ik heb een keer een gescheurd balhoofd gehad mn pa heeft er wat vloeibaar metaal in gefrot en ik kreeg die onderste cup er nie meer zo makkelijk uit en verder nx mee gebeurt tja 3 jaar later achterbrug doormidden haha
maar ik vroeg t zo nu ff aan umh t is gewoon op te vullen met vloeibaar metaal !!!
jaja hijs een willie wortel ;D
maar ik vroeg t zo nu ff aan umh t is gewoon op te vullen met vloeibaar metaal !!!
jaja hijs een willie wortel ;D
Gewoon een ronde buis [liefst massief] in een bankschroef vastzetten,cup er los omschuiven en met een centerpons rondom in de cup een aantal [6-8] kleine putjes slaan,weer inpersen en je cup zit zo vast als een huis.

dat werkt zeker wel, ook al wel eens gedaan...
Mare, ga je dat bij een CK doen
:"(
Mare, ga je dat bij een CK doen

SNORKEL schreef:
Gewoon een ronde buis [liefst massief] in een bankschroef vastzetten,cup er los omschuiven en met een centerpons rondom in de cup een aantal [6-8] kleine putjes slaan,weer inpersen en je cup zit zo vast als een huis.![]()
auw...
Jazeker ;D ;D ;D
Nu gaan we de mannen onderscheiden van de jongens.
Wie durft zijn chris king even lekker af te rossen met een centerpons ;D
Of sleep je fiets naar het hoge noorden,gooi hem bij mij door de baanderdeur en ik ros er wel even een paar putjes in
En inpersen............. ???
Gewoon even een hamer en ros in die cup ;D Batsa
Zelfs het aambeeld staat hier paraat voor niet gewillige bike-parts :-*
Groeten van de smid uit het hoge noorden
Nu gaan we de mannen onderscheiden van de jongens.
Wie durft zijn chris king even lekker af te rossen met een centerpons ;D
Of sleep je fiets naar het hoge noorden,gooi hem bij mij door de baanderdeur en ik ros er wel even een paar putjes in

En inpersen............. ???
Gewoon even een hamer en ros in die cup ;D Batsa

Zelfs het aambeeld staat hier paraat voor niet gewillige bike-parts :-*
Groeten van de smid uit het hoge noorden

Jij gevoelloze bruut! :"(
Ik wil je nooit meer zien of horen...
:P
Ik wil je nooit meer zien of horen...
:P
Ik wil niet weten hoeveel frames er al verkracht zijn door snorkel...