chainguide
Moderator:Beheerders
oke ik wil een chainguide op me earthbumble zetten maar k rij nu nog met een race face crank met 3 tandblade voor. ik zat te kijke naar de E- thirteen DRS dualring. maar op zich is me middelste tandblad alleen ook wel goed maar kan k dan gewoon die andere tandwielen eraf halen en die chainguide erop zetten? en wat dan met me voor derailleur ?
laat me het alsjeblieft weten want die ketting knalt alle kanten op. :-[
laat me het alsjeblieft weten want die ketting knalt alle kanten op. :-[
Re:chainguide
weet helemaal niemand dit ???? ??? ???
volgens mij zijn die dualring systemen om met twee bladen en een derailleur te rijden.....dat is nou juist de grap...
Je hebt van E-thirteen 2 systemen DRS (double ring system) en SRS (single ring system). Ik heb het SRS systeem op m"n bike in combinatie met een truvativ holzfeller cranck.
Je hebt wel kans dat je een ander kettingblad voor aan moet schaffen.
Op tripple chainring kettingblad zitten van die bobbels om het schakelen te verbeteren.
Deze kunnen op je chainguide gaan aanlopen.
Cheers
Je hebt wel kans dat je een ander kettingblad voor aan moet schaffen.
Op tripple chainring kettingblad zitten van die bobbels om het schakelen te verbeteren.
Deze kunnen op je chainguide gaan aanlopen.
Cheers
Ik rij met die DRS een 26 en een 36 blad, die 26 voor als ik eens een berg op wil maar eerlijk gezegd nog niet echt nodig gehad. Dus een chainguide voor een enkel blad kan je wel wat geld besparen, want dan zit je niet zo aan E-Thirteen vast.
En als je DirkDH heet moet je voor een enkel blad gaan, een joekel.
En als je DirkDH heet moet je voor een enkel blad gaan, een joekel.
ok ik heb besloten voor een chainring maar kan ik die andere 2 ( de binneste en buitenste ) en dan gewoon af schroeven of moet ik daat dan weer een speciale crankset voor kopen. k zag hier op het forum ergens een point chainguard voor 1 ring en die leek me wel ok. maar danb moet het dus wel allemaal passen

Je kunt die andere bladen er gewoon afschroeven, je moet allen letten of je 4 of 5 armen hebt aan je cranks, bij 5 armig heb je 2 maten van de afstand tussen de gaten waarmee je je kettingblad vastzet (steek heet dat).
ok relaxt dan ga ik daar eens ff aan werken